زیپ نیوز ۱۵۰ موکب استان همدان در مسیر کربلا مشغول فعالیت هستند - زیپ نیوز

سید رضا موسوی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگار زیپ نیوز، با اشاره به خدمات موکب داران استان همدان در اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: در سال گذشته ۱۲۰ موکب فعال در داخل ایران در مسیر رفت و برگشت به سمت کربلا به زائران خدمت رسانی می‌کردنند که امسال به این تعداد ۳۰ موکب نیز اضافه شده است.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری که خدمات موکب‌دارهای عربی را از دستشان نگیرید و اگر خواستید به کمک آنها بروید.

مسئول ستاد اربعین همدان با بیان اینکه هر فردی که از منزل برای زیارت خارج می‌شود زائر است، گفت: خدمت به این افراد در داخل ایران مانند همان خدمت در کربلا است.

موسوی خاطرنشان کرد: استان همدان به مدت ده سال کار خدمت‌رسانی به زائرین را شروع کرده، همدان به عنوان یک مجموعه که به زائرین خدمت می‌کند در کشور مطرح بوده بنابراین ارائه خدمات موکب داران هرساله دوام و پایداری آن بیشتر شده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات موکب‌داران در اربعین بیان کرد: همه موکب‌ها در سه وعده صبح، ظهر، شب غذای گرم دارند، محل اسکان برای خواب زائرین فراهم است، امداد زائر، امداد خودرو، خدمات آرایشی و پیرایش در برخی از موکب‌ها، برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به سوالات شرعی از دیگر خدمات این موکب‌ها است.

مسئول ستاد اربعین عنوان کرد: ارائه بسته‌های فرهنگی در موکب‌ها انجام می‌شود در همه ایستگاه‌ها به نام یکی از شهدا تمثال نصب شده، همچنین فلش‌هایی را با محتوای فرهنگی در اختیار موکب‌ها قرار داده‌ایم که پخش کنند.

وی با اشاره به خدمات پشتیبانی این موکب‌ها گفت: اگر چه ویترین کار موکب‌ها خدمات ۴ هزار نفر است اما پشت پرده کار، خانم‌هایی هستند که در خانه نان و غذا و وسایل پشتیبانی این موکب‌ها را فراهم می‌کنند یعنی در استان یک تیم حدوداً ۵۰ هزار نفری در این ایام مشغول خدمت رسانی به زائرین هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 177 views بار دسته بندی : جامعه تاريخ : 28 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.