زیپ نیوز نظر میثم شکری ساز درباره رضایت مشتری - زیپ نیوز

یکی از نکات مهمی که باید در هر کسب و کاری به آن دقت کرد رضایت مشتری است. معمولا بسیاری از افراد در این مورد آگاهی کافی را ندارند که همین امر آسیب های متعددی به بیزینس آن ها می زند. زمانی که شما در کسب و کار خود یک محصول یا خدمت را به فروش می رسانید،‌ باید حتما از راهکارهای مختلفی برای کسب رضایت مشتری خود استفاده کنید. میثم شکری ساز به عنوان یکی از موفق ترین کارآفرینان،‌ تاکید ویژه ای بر روی رضایت مشتری دارد که شما هم می توانید از آموزه های بی نظیر ایشان نهایت استفاده را ببرید.

میثم شکری ساز

چرا رضایت مشتری در کسب و کار اهمیت دارد؟

به صورت کلی دلایل زیادی برای اهمیت کسب و کار وجود دارد که هر کدام آن ها باید به درستی بررسی شوند. اولین دلیلی که شما باید به دنبال به دست آوردن رضایت مشتری خود باشید این است که این کار شرافت کاری شما را اثبات می کند. هدف از ایجاد یک کسب و کار صرفا برای به دست آوردن سود بیشتر نیست بلکه باید خدمت رسانی به مردم در اولویت قرار بگیرد. شما باید همواره سعی کنید که با خدمات خاص خود نیاز مردم را به راحت ترین شکل ممکن برطرف سازید. طبق بررسی هایی که تا به حال صورت گرفته است، کسب و کارهایی که تعهد اخلاقی دارند همیشه موفق تر بوده اند.

سوابق میثم شکری ساز نشان می دهد که این فرد مشاور خوبی در زمینه کسب و کار است. اعتقاد دارد که تبلیغات کلامی می تواند بیشترین تاثیر را بر روی بیزینس شما بگذارد. حال اگر شما بتوانید رضایت مشتریان خود را به دست آورید، به راحتی امکان رشد کسب و کار در موارد مختلف برای شما فراهم خواهد بود. اگر زندگی نامه میثم شکری ساز را بررسی کنید، متوجه تبحر ایشان در کسب و کار می شوید. ایشان بر این باور است که وجود مشتری راضی باعث تبلیغات کلامی مثبت شده و بعد از آن تعداد مشتریان جدید نیز افزایش پیدا می کند. با توجه به تصور خاصی که در این زمینه وجود دارد، حتما برای به دست آوردن رضایت مشتریان خود برنامه ریزی دقیقی انجام دهید.

شکایات مشتریان را جدی بگیرید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که هر مدیر کسب و کاری می تواند آن را مرتکب شود، جدی نگرفتن شکایات مشتریان است. احتمال دارد که به هر دلیلی مشتری شما از خدمات و محصولات ارائه شده رضایت نداشته باشد. وقتی که مشتری نارضایتی خود را در این مورد اعلام می کند،‌ شما باید حتما به دنبال راهی باشید که رضایت او را به دست آورید. در صورت نبود رضایت اتفاقات منفی زیادی برای کسب و کار شما می افتد که باید به صورت موثر از آن جلوگیری کنید. بارها پیش آمده است که به دلیل پیگیری نکردن شکایت مشتریان، بسیاری از کسب و کارها دچار آسیب شده اند.

رزومه میثم شکری ساز نشان دهنده تخصص او در کسب کار است. این فرد معتقد است که شکایت مشتریان می تواند به خوبی نقاط ضعف سیستم شما را نشان دهد. به همین علت بهتر است که به این قضیه به دید یک فرصت نگاه کنید و نه تهدید. اگر این موضوع را به خوبی در ذهن خود داشته باشید، مسلما راهکارهای جدیدی پیش روی شما قرار خواهد گرفت که دریچه هایی از موفقیت را برایتان باز خواهد کرد. شکایات دریافتی از طرف مردم را به خوبی بررسی کنید تا با ایجاد تغییرات کوچک بتوانید فرصت های بزرگی برای خود بسازید.

دکتر میثم شکری ساز

چطور مشتری را راضی نگه داریم؟

برای اینکه بتوانید مجموعه ای از مشتریان راضی برای خود ایجاد کنید، بهتر است که در ابتدا تمامی موارد جذاب برای مشتری به تصویر بکشید. در ابتدا از خود بپرسید که در محصول من چه چیزی وجود دارد که واقعا مشتری را خوشحال می‌ کند؟ شما تمامی پاسخ های خود را به این سوال بر روی یک کاغذ یادداشت کنید تا روش های مناسب برای راضی نگهداشتن مشتری را پیدا کنید. اولین قدم برای راضی نگهداشتن مشتری در رفع نیاز برای او نهفته است. در واقع اگر شما بتوانید نوع نیاز مشتری را به خوبی درک کنید، مسلما به دست آوردن رضایت او نیز کار آسان تری خواهد بود.

همیشه سعی کنید که برای فروش کالا و خدمات خود طرح های ویژه ای قرار دهید. انجام این کار حرفه ای بودن شما را اثبات می کند پس حتما برای آن برنامه داشته باشید. میثم شکری ساز به عنوان یکی از مدیران موفق ایرانی همواره بر اهمیت رضایت مشتریان تاکید داشته است. بر همین اساس شما هم باید راهکارهای مختلف برای تامین رضایت مشتری را به کار ببندید تا در این مورد به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

نحوه برنامه ریزی برای کسب رضایت مشتری از نگاه میثم شکری ساز

حال که به اهمیت بسیار بالای رضایت مشتری پی بردید، بهتر است که حتما از راهکارهای ویژه برای این کار استفاده کنید و برنامه ریزی لازم در این راستا را صورت دهید. برای اینکه برنامه ریزی شما شکل دقیق تری به خود بگیرد، باید بازخورد تک به تک مشتریان را بررسی کنید تا به یک نتیجه مشخص دست پیدا کنید. به صورت کلی نظرات مشتریان می تواند تمامی نقاط قوت و ضعف محصولات شما را نشان دهد پس آن را جدی بگیرید.

میثم شکری ساز به شما پیشنهاد می کند که هر کدام از این نظرات را به صورت جداگانه مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. معمولا از دل همین تحقیق ها می توانید ایده های جدیدی پیدا کنید که کمک بسیار زیادی به رشد کسب و کار شما خواهد کرد. با توجه به اینکه نظرات مشتریان باید به صورت ویژه تحلیل شود، میثم شکری ساز به شما پیشنهاد می دهد که حتما برای این موضوع یک وقت مخصوص قرار دهید. در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها با همین بررسی های ساده توانسته اند که به موفقیت های بزرگی در این راستا دست پیدا کنند پس شما هم می توانید در همین راستا اقدام نمایید.

سخن پایانی

ایجاد یک کسب و کار موفق و اداره کردن آن چالش های مختلفی دارد که باید به خوبی آن ها را مدیریت کنید. در همین راستا شما باید به دنبال راه هایی باشید که مشتریان شما نهایت رضایت را از محصولات و خدمات داشته باشند. به طور قطع رضایت این افراد باعث می شود که میزان موفقیت شما به طرز شگفت آوری افزایش پیدا کند. حال که متوجه شدید میثم شکری ساز کیست، بهتر است که از آموزش های این استاد بزرگ برای رشد خود استفاده کنید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 356 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 3 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.