زیپ نیوز مشارکت ۱۴۴۳ ایده در رویداد ایده پردازی تهران ۱۴۰۴ - زیپ نیوز

به گزارش زیپ نیوز، محمد علی الفت‌پور در تشریح «رویداد ایده پردازی تهران ۱۴۰۴» گفت: مدیریت شهری تهران به منظور جلب مشارکت عموم شهروندان تهران، متخصصان و دانشگاهیان، اولین رویداد مردمی ایده پردازی شهری تهران با عنوان “تهران ۱۴۰۴” را اجرا کرد. این رویداد مشارکت عمومی در حل مسائل مهم و دارای اولویت کلانشهر تهران و دیگر کلانشهرهای ایران را دنبال کرد.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران افزود: در این رویداد تخصصی و مردمی، دانشگاهیان، کارکنان مدیریت شهری و تمامی شهروندان پایتخت و کلانشهرها امکان مشارکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه این رویداد در ۵ محور فرآیند صدور پروانه ساختمان، ساز و کارهای جدید درآمد پایدار شهری، مدل و نحوه مشارکت‌های مردمی و اجتماعی در مدیریت شهری، روش‌های خلاقانه و نوین در مدیریت پسماند و بازیافت و طرح‌ها و ایده‌های نو در رفع مسئله ترافیک و حمل و نقل عمومی برگزار شد، افزود: اولین دوره رویداد را پشت سر گذاشتیم و این رویداد به طور فصلی با عناوین دیگری از اولویت‌های مدیریت شهری برگزار می‌شود.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در حوزه ترافیک و حمل و نقل عمومی ۲۸۶ ایده، مشارکت‌ها مردمی ۲۵۹ ایده، مدیریت پسماند و بازیافت ۲۷۰ ایده، ساز و کارهای جدید درآمد پایدار ۲۷۶ ایده و صدور پروانه ساختمان ۳۵۲ ایده ارسال شده است.

وی با بیان اینکه ایده‌های ارسال شده در دو مرحله توسط ارزیابان متخصص در محورهای مربوطه ارزیابی شده است، گفت: در بخش کارکنان ارسال ایده از طریق سامانه نظام پیشنهادات انجام و ارزیابی نیز از طریق همین سامانه انجام شد. در بخش مردمی و دانشگاهی نیز ارزیابی توسط ارزیابان تخصصی انجام شده است.

الفت‌پور در تشریح ارزیابی ۱۱۵ ایده راه یافته به اختتامیه «رویداد ایده پردازی تهران ۱۴۰۴» عنوان کرد: در روز اختتامیه این ایده‌ها در ۵ پنل تخصصی توسط ۵ داور به رأی گذاشته می‌شود و از این تعداد ۱۵ ایده به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند. در محله نهایی هیأت داوران ۳ ایده را به عنوان برگزیدگان رویداد اعلام کرده و در نهایت ایده‌های برتر اول تا سوم توسط خود شرکت کنندگان و با هدف مشارکت حداکثری ایده پردازان در این فرایند انتخاب می‌شوند. همچنین بانک شهر از ایده‌های با قابلیت سرمایه گذاری در تمام بخش‌ها تا ۱۰ میلیارد تومان حمایت در قالب سرمایه گذاری خواهد داشت.

این رویداد برای اولین بار و با اهداف هم افزایی مؤثر و هدفمند جامعه علمی، دانشگاهی، اندیشگاهی با مدیریت شهری، اشتراک دانش و انتقال تجارب موفق کلانشهرها در حوزه مدیریت شهری، بهره برداری از راهکارها و پیشنهادات خلاقانه جامعه علمی، کارمندی و شهروندی در حل چالش‌های شهری، بهبود فرآیندهای اولویت‌دار شهرداری تهران، افزایش رضایتمندی شهروندان توسط مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران در سطح کشور برگزار می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 204 views بار دسته بندی : جامعه تاريخ : 19 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها