زیپ نیوز مجوزهای کسب و کار تا پایان سال به صورت الکترونیکی صادر می شود - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار زیپ نیوز، سید امیر سیاح عصر پنج شنبه در جلسه توجیهی تشریح و تبیین درگاه ملی مجوزهای کشور و وظایف دستگاه‌های اجرایی استان تهران که با حضور محمد علیزیپ نیوزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران و دیگر مسئولان برگزار شد ضمن تشریح عملکرد مرکز اظهار داشت: همه مجوزهای کسب و کار تا پایان سال به صورت الکترونیکی صادر می‌شود و با حذف مجوزهای کاغذی و در پی آن تعطیلی فعالیت اقتصادی زیرزمینی، زمینه رشد تولید و توسعه اشتغال فراهم می‌شود.

وی افزود: با راه اندازی کامل درگاه مجوزها همه مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تبدیل خواهد شد و صدور مجوز خودکار به جای دستگاه تعلل کننده، اتصال حساب جاری به شبکه یکتا و ساماندهی نظارت پسینی در همه مراجع صدور مجوز از نکات برجسته این طرح است.

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان اتصال به درگاه‌های خود را کامل کنند و متقاضیان را حضوری فرا نخوانند و شروط اضافه و غیر مصوب مطالبه نکنند و درخواست متقاضی را صرفاً به دلیل فقدان شرایط اعلام شده رد کنند.

سیاح تعداد درخواست‌های ثبت شده در درگاه ملی را بیش از یک میلیون و ۸۱ هزار درخواست اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از ۴۸۷ هزار و ۷۹۳ درخواست تأیید و مجوز صادر شده است. وی در ادامه اقدام و راه اندازی درگاه در کشور را بی‌سابقه توصیف کرد و افزود: تمام واحدهای کسب و کار مکلف هستند کد QR دریافت کنند و هر واحدی که حساب تجاری دارد و کد مذکور را فعال نکنند، حساب‌های بانکی آن واحد طبق نظر بانک مرکزی مسدود خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 126 views بار دسته بندی : جامعه تاريخ : 17 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.