زیپ نیوز قانون ثبت معاملات اموال غیرمنقول به تصویب می‌ رسد - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار زیپ نیوز، امین حسین رحیمی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد با اشاره به برخی از اقدامات دولت در وزارت دادگستری اظهار داشت: در این دولت در موضوع فرزند خواندگی آئین نامه اصلاح شد که بر اساس آن سازمان بهزیستی هم خودش می‌تواند از نوزادان نگهداری کند و هم خانواده‌های علاقمند می‌توانند در این امر مشارکت داشته باشند.

وی ابراز داشت: ده هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست در شیرخوارگان نگهداری نمی‌شوند و به خانواده‌های متقاضی سپرده خواهد شد.

وزیر دادگستری گفت بسیاری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست دچار معلولیت هستند و برخی از خانواده‌ها علاقمند هستند که از این کودکان نگهداری کنند.

رحیمی با اشاره به الزامی شدن سطح مبادلات اموال غیرمنقول در دادگستری بیان داشت: مجلس این قانون را تصویب کرده و شورای نگهبان ایراداتی بر آن گرفته است و هم اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است و رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کردند معاملات اموال غیر منقول به صورت رسمی انجام شود که در این صورت مردم از گرفتاری‌ها نجات پیدا می‌کنند.

وزیر دادگستری بیان داشت: در این قانون که به زودی تصویب می‌شود، معادلات عادی به صورت رسمی ثبت خواهد شد که در این راستا به مردم دو سال فرصت داده خواهد شد تا املاک خود را در سامانه‌ای ثبت تا در اسرع وقت برای صدور سند رسمی اقدام کنند.

رحیمی ابراز داشت: تعزیرات آخرین خط رسیدگی‌ها است و ابتدای آن وزارت سمت و جهادکشاورزی و بهداشت است که می بابست بر اصناف و تولیدی‌ها نظارت داشته باشند و در صورت تخلف، تعزیرات موظف به برخورد قانونی هستند.

وی عنوان داشت: با انتخاب وزیر جدید صمت، روش جدیدی دنبال می‌شود که نظارت بر بازار تسهیل شود و کارگروه تنظیم بازار توسط صمت تشکیل می‌شود و در صورت بروز تخلفات، از سوی تعزیرات دنبال شود و ما بر امر پیشگیری از تخلفات تاکید داریم.

وزیر دادگستری با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم گفت: دیپلماسی فعال با کشورهای همسایه از جمله رویکردهای دولت سیزدهم است که بر اساس سه اصل حکت، مصلحت و عزت؛ سیاست خارجی خود را دنبال می‌کند.

وی تاکید کرد: کشورهای اسلامی و همسایگان ظرفیت خوبی دارند که دولت در این دوره ارتباط خود را با آنان تقویت کرده است.

وی ادامه داد: ایران امروز در گروه‌های مختلفی عضویت پیدا کرده است و اخیراً نیز مذاکراتی برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده صورت گرفت که به نفع ملت است.

رحیمی با بیان اینکه تولید و خرید تضمینی گندم از جمله اقدامات خوبی دولت سیزدهم بوده است افزود: در طی دو سال اخیر حجم خرید گندم دو برابر شده و به ده میلیون تن رسیده است.

وی‌افزود: رئیس جمهور بر خرید گندم از کشاورزان تاکید دارد و این امر افتخاری برای دولت سیزدهم است و این در شرایطی است که بعد از جنگ اوکراین امنین غذایی دنیا به خطر افتاد.

وی با بیان اینکه اراضی کشاورزی در کشور همه سند تک برگ خواهند گرفت افزود: امروز مشکل مساحت اراضی را داریم که در برنامه هفتم پیش بینی شده، کشاورزان برای تمام زمین‌های خود سند بگیرند.

وزیر دادگستری بیان داشت: در تابستان سالهای گذشته، شاهد قطعی برق بودیم که رئیس جمهور دستور دادند که افزایش تولید به منظور عدم قطع برق خانگی و صنعتی صورت گیرد که ۷ هزار مگاوات برق جدید تولید شد.

رحیمی عنوان داشت: دولت امروز مردمی است و در طی دو سال اخیر همه استان‌های کشور را سفر کرده که این امر زحمت زیادی برای رئیس جمهور دارد و دور دوم سفرها نیز برای پیگیری مصوبات در حال انجام است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 94 views بار دسته بندی : جامعه تاريخ : 25 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.