زیپ نیوز شماره ۹۰ «قلک» با محوریت شب یلدا چاپ شد - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری ZipNews، نودمین شماره ماهنامه «قلک» ویژه دی‌ماه ۱۴۰۰ با محوریت شب یلدا، برای کودکان منتشر شد و روی پیشخوان مطبوعات آمد.

در این‌شماره از نشریه مذکور، که به آموزش مفاهیم اجتماعی، اقتصادی و سبک زندگی به کودکان می‌پردازد، به مناسبت شب‌های طولانی زمستان و شب چلّه، داستان‌ها و مطالبی متناسب با این جشن آورده شده است. همان‌طور که اولین چیزی که از این مناسبت به ذهن می‌رسد، قصه‌گویی بزرگ‌ترها پای کرسی و جمع شدن اهالی خانه دور هم است، طرح جلد شماره ۹۰ ماهنامه به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.

در ادامه کودکان با دو خرگوش قلکی به نام «بیجو و جیبو» در داستان «جون من و مزرعه و کلی پیاز» درباره شغل کشاورزی می‌خوانند و متوجه می‌شوند چگونه میوه‌های شب یلدا کاشته و تهیه می‌شود. علاوه بر آن کودکان همراه با «گوری» گورخر کوچکی که اوتیسم دارد، با این بیماری و نوع برخورد و تعامل با کسانی که به این اختلال دچار هستند، آشنا می‌شوند.

دیگر مطالب منتشرشده در این‌شماره از «قلک» به این‌ترتیب‌اند:

شعر «این همه حرف و صدا» سروده زهرا موسوی و تصویرگری نازنین ارزه‌گر، داستان «خط‌های متفاوت گوری» نوشته الهه ایرانفرد و تصویرگری سمیه رویایی، داستان «جون من و مزرعه و کلی پیاز!» نوشته نسترن فتحی و تصویرگری میثم موسوی، داستان «آقا خرسه صبر و تحمل ندارد» نوشته کارما ویلسون، ترجمه نازنین سودعلیزاده و تصویرگری جان چپمن و بخش اخبار قِل و قُلکی «غول سیب‌زمینی و لامای فراری» نوشته زهرا جلائی‌فر و تصویرگری میثم موسوی.

در هر شماره قلک مطالب و بازی‌هایی برای بالا بردن خلاقیت، دقت و سرگرم کردن بچه‌ها نیز وجود دارد. در این‌شماره بچه‌ها در بخش اخبار قِل قُلَکی نوشته زهرا جلایی‌فر و تصویرگری میثم موسوی با عنوان «غول سیب‌زمینی و لامای فراری» اخبار کوتاه طنزی درباره اتفاقات روز می‌خوانند و در بخش صبحانه ورزشی با استفاده از موادغذایی و خوراکی‌هایی که در خانه دارند، یک دوچرخه درست خواهند کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 308 views بار دسته بندی : فرهنگ و اندیشه تاريخ : 21 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها