زیپ نیوز زلنسکی: در مرگ «پریگوژین» دخالتی نداشتیم - زیپ نیوز

به گزارش زیپ نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین امروز پنجشنبه در واکنش به حادثه هوایی و کشته شدن یوگنی پریگوژین فرمانده گروه نظامی واگنر اعلام کرد که کشورش هیچ ارتباطی با مرگ وی ندارد.

رئیس‌ جمهور اوکراین در این خصوص گفت: ما هیچ ارتباطی با مرگ ادعایی پریگوژین نداریم. همه درک می‌ کنند چه کسی (در این رویداد) دست دارد.

وزارت فوریت های اضطراری روسیه بامداد امروز اعلام کرد که جستجو برای یافتن اجساد مسافران هواپیمای سقوط کرده در شمال مسکو به پایان رسیده است.

همزمان گزارش‌ها از بلاروس حاکی از قطع اینترنت موبایل در منطقه اردوگاه واگنر در منطقه آسیپوویچی دارد.

رسانه‌های روسی تائید کردند که اجساد ۱۰ سرنشین هواپیمای سقوط کرده در شمال مسکو پیدا شده است.

وب سایت ردوفکا روسیه به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که به همراه فرمانده واگنر، همچنین «والری چکالوف»، تنها مسئول سازماندهی برنامه‌های پریگوژین نیز در سقوط هواپیما کشته شده است.

رسانه‌های غربی و مقامات آمریکایی نیز پس از سقوط هواپیمای فرمانده واگنر فرصت را غنیمت شمرده و به طرح ادعاهایی درباره سرنوشت او پرداختند. از جمله فایننشال تایمز به نقل از یک مقام غربی ادعا کرد: به ما اطلاع داده‌اند که هواپیمای سقوط کرده در شمال مسکو که حامل فرمانده واگنر بود، با موشک ضدهوایی روسیه سرنگون شده است.

وال استریت ژورنال همچنین به نقل از مشاور امنیت ملی آمریکا گزارش داد که کارشناسان و مقامات امنیتی آمریکا دو ماه پیش در مورد پریگوژین با مشاور ارشد پوتین صحبت کرده بودند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 90 views بار دسته بندی : جامعه تاريخ : 24 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.