زیپ نیوز رهبران بلاروس و آلمان سرانجام گفتگو کردند - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری ZipNews به نقل از رویترز، «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان و «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس به صورت تلفنی گفتگو کردند.

این گفتگوی تلفنی همزمان با تشدید تنش‌ها در مرز بلاروس و اتحادیه اروپا صورت گرفته و در آن دو طرف درباره کمک‌های بشردوستانه به آوارگان و مهاجران سرگردان در منطقه مرزی بلاروس و لهستان رایزنی کردند.

«اشتفان زایبرت»، سخنگوی دولت آلمان در بیانیه‌ای با اشاره به این گفتگو اظهار داشت: صدراعظم و آقای لوکاشنکو درباره اوضاع دشوار در مرز میان بلاروس و اتحادیه اروپا و خصوصاً درباره ضرورت کمک بشردوستانه به آوارگان و مهاجران در آنجا سخن گفتند و دو طرف توافق کردند به تبادل دیدگاه بر سر این مسائل ادامه دهند.

این نخستین تماس تلفنی و ارتباط میان رهبر بلاروس و یک رهبر اروپایی پس از برگزاری انتخابات جنجالی بلاروس است که اتحادیه اروپا نتایج آن را قبول نکرد.

همزمان مسلمان لهستان کمک‌های بشردوستانه خود را به پناهجویان گرفتار در مرز این کشور و بلاروس رساندند.

در همین ارتباط «ماژیچ شزنوویچ»، رهبر جامعه مسلمانان لهستان در شرق این کشور کمک‌های خودجوش و مردمی را به پناهجویان گرفتار در مرز و همچنین به سربازان و سایر افرادی مستقر در منطقه مرزی رسانده است.

به گفته رهبر جامعه مسلمانان لهستان، هویت مسلمان در کمک به مهاجران در درجه دوم اهمیت قرار دارد و ما قرار است به همه کسانی که وارد مرز لهستان شده‌اند، کمک کنیم، چون همگی انسان هستند.

طی روزهای گذشته، کشورهای درگیر با بحران مهاجرت به اروپا، یعنی لیتوانی، لهستان، لتونی و اوکراین ضمن انتقادات تند از رویه اتحادیه اروپا و ناتو در نحوه مقابله با این بحران انتقاد کرده‌اند.

در همین راستا، روز گذشته، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس‌هایی جداگانه با وزرای خارجه لهستان و لیتوانی در خصوص بحران پناهجویان حاضر در مرزهای این کشورها با بلاروس گفتگو و رایزنی کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 290 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 16 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها