زیپ نیوز ژنرال برجسته ارتش روسیه در حمله اوکراین به زاپروژیا کشته شد - زیپ نیوز

به گزارش زیپ نیوز به نقل از رویترز، براساس گزارش‌ها سرگئی گوریاچِف، فرمانده کل یکی از یگان‌های مشترک ارتش روسیه در جریان حمله موشکی کی‌یف به منطقه تحت کنترل روسیه در شرق اوکراین، کشته شده است.

گفته می‌شود گوریاچف ۵۲ ساله بالاترین مقام نظامی روس است که در سال جاری در میدان نبرد کشته شده است. هرچند وزارت دفاع روسیه هنوز این خبر را تایید نکرده اما یکی از رسانه‌های نزدیک به کرملین از مرگ گوریاچف خبر داده است.

ولادیمیر روگوف، یکی از مقامات منصوب روسیه در جنوب منطقه زاپروژیا، گفت: ارتش یکی از درخشان‌ترین و تاثیرگذارترین فرمانده خود را از دست داده است

ارتش اوکراین نیز مسئولیت مرگ گوریاچف را برعهده گرفت و مدعی شد که «او در نتیجه اقدامات موفق ارتش اوکراین کشته حذف شد.»

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به‌تازگی تأیید کرده که ضدحملات کی‌یف که غرب مدت‌هاست انتظارش را می‌کشید، آغاز شده است. مقامات اوکراین درباره عملیات‌های مرتبط با ضدحملات، سیاست سکوت اتخاذ کرده و از اوکراینی‌ها نیز خواسته‌اند تا هیچ اطلاعات منجر به لو رفتن عملیات را افشا نکنند.

همچنین کی‌یف در آستانه اجلاس حیاتی ناتو که هفته جاری در ویلینیوس، پایتخت لیتوانی برگزار خواهد شد، مدعی شده که ارتش روسیه روزانه «۹۰۰ سرباز از دست می‌دهد»؛ رقمی که باتوجه به سرنوشت‌ساز بودن اجلاس ناتو درباره پیوستن احتمالی اوکراین به این ائتلاف نظامی، اغراق‌آمیز به‌نظر می‌رسد.

یوری ساک، یکی از مشاورات ارشد وزارت دفاع اوکراین به ایندیپندنت گفته که همزمان با پیشروی ارتش این کشور در چندین موضع در خط مقدم، ارتش روسیه تلفات سنگیتی را در طول هفته گذشته متحمل شده است.

به گفته وی شرایط برای سربازان اوکراینی هم آسان نیست. وی افزود: روس‌ها همچنان در خطوط مقدم، برتری هوایی دارند. اگر جنگنده اف -۱۶ داشتیم، تا الان شرایط متفاوت می‌بود.

نیروهای ارتش روسیه به‌تازگی ویدئویی از ورود به خانه‌ای مخروبه منتشر کرده و مدعی شدند که سه روستا را از تصرف ارتش روسیه خارج کرده‌اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 277 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 14 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها