زیپ نیوز جمهوری آذربایجان، ارمنستان را به ایجاد تنش متهم کرد - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری ZipNews به نقل از ترندنیوز، «لیلا عبدالله‌وا»، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، در سخنانی سیاست‌های رهبران ارمنستان را باعث ایجاد تنش در منطقه عنوان کرد.

به گفته «لیلا عبدالله‌وا»، تمام مسئولیت تنش‌های کنونی در قره باغ به طور مستقیم بر عهده رهبری نظامی-سیاسی ارمنستان است و جمهوری آذربایجان در واکنش به تحریکات اخیر ارمنستان اقدامات مناسبی را انجام خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان افزود: هفته گذشته حدود ۶۰ نیروی مسلح ارمنستان در جاده منتهی به مواضع ارتش جمهوری آذربایجان در منطقه لاچین متمرکز شدند. نیروهای مسلح ارمنستان روز ۲۲ آبان ماه به مواضع ارتش ما در منطقه کلبجر تیراندازی کردند. تاکید می‌کنیم که نظامیان جمهوری آذربایجان وظایف رسمی خود را در سرزمین‌های تحت حاکمیت کشور انجام می‌دهند و مسئولیت اصلی تنش کنونی مستقیماً بر عهده ارمنستان است.

این در حالی که چند ساعت پیش از این، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان اعلام کرده بود که نظامیان آذربایجان روز یکشنبه در یکی از مناطق مرزی به ارمنستان حمله کردند.

پاشینیان در همین رابطه در جلسه شورای امنیت این کشور، گفت: از دیروز، نشست‌ها و گفتگوهای متعددی را در قالب‌های مختلف میان همین حاضران برگزار کرده ایم. تمرکز این گفتگوها بر تهاجم نیروهای آذربایجانی به خاک ارمنستان در یکی از مناطق شرقی در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان، متمرکز بود.

نخست وزیر ارمنستان همچنین افزود که «آرشاک کاراپتیان» وزیر دفاع را از سمتش برکنار و «سورن پاپیکیان» معاون نخست وزیر را به این سمت منصوب کرد.

وزارت دفاع ارمنستان روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که اواسط روز شنبه یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان به مواضع نیروهای ارمنستان واقع در منطقه «گغارکونیک» در خط تماس نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان تیراندازی کردند که نیروهای ارمنستان نیز در واکنش به اقدام طرف مقابل، به سوی مواضع نیروهای جمهوری آذربایجان شلیک کردند.

طبق بیانیه مذکور، در جریان این تبادل آتش نیروهای ارمنستان تلفاتی نداشته اند.

چند روز پیش از این، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت آنچه «روز پیروزی در جنگ قره باغ» خواند، از آمادگی برای عادی سازی روابط باکو و ایروان خبر داده و در همین راستا، اجرایی شدن توافق سه جانبه قره باغ را امری مهم تلقی کرده بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 277 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 16 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها