زیپ نیوز بیش از ۲۰ موکب خدمات‌رسانی توسط فرهنگسرای سلامت برپا می‌شود - زیپ نیوز

به گزارش زیپ نیوز، بیش از ۲۰ موکب خدمات رسانی و پذیرایی همراه و همگام با عاشقان حسینی همزمان با با اربعین حسینی و با محوریت محله و خانواده، با دعوت از کانون‌ها، نوجوانان دختر و پسر، گروه‌های بسیج و گروه‌های مردمی چهارشنبه ۱۵ شهریور توسط فرهنگسرای سلامت برای جاماندگان اربعین برپا می‌شوند.

مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) به عنوان نماد اتحاد و همدلی مردم ایران اسلامی، چندسالی است با حضور اقشار عظیم مردمی، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف برگزار می‌شود. انتقال مفاهیم و ارزش‌های قیام عاشورا باعث شده تا پس از ۱۴ قرن، همچنان شاهد ماندگاری و عظمت آن باشیم.

در بخش فعالیت‌های فرهنگی این مرکز، اعضای کانون‌های نوجوان دختر فرهنگسرای سلامت در حرکتی خودجوش و گروهی اقدام به طراحی و ساخت دست سازه‌های نمدی در قالب (سرمداد، جانماز، عروسک و..) کرده تا در روز راهپیمایی در بین کودکان شرکت کننده در این مراسم توزیع کنند.

تهیه و توزیع بیش از ۱۰۰۰ عدد گیره روسری با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، برپایی ایستگاه کودک با عنوان میز حس خوب، توزیع بیش از ۱۰۰۰ عدد اسباب بازی در بین کودکان شرکت کننده در مراسم، تهیه و توزیع ۲۵۰ پوستر با موضوع اربعین، توزیع ۵۰۰ سربند موضوعی، توزیع بیش از ۵۰۰ کتابچه روایت عاشورا، راه اندازی ایستگاه واکس زنی توسط اعضا کانون‌های انصارالمهدی (عج) و نوجوانان مسجد معراج، برپایی ایستگاه پذیرایی حلوا و شله زرد، برپایی ایستگاه مشاوره، برپایی موکب‌های خدمات رسانی خانوادگی و… بخشی از خدمات فرهنگسرای سلامت در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین به شمار می‌رود.

شهروندان برای اطلاع از برنامه‌های فرهنگی فرهنگسرای سلامت می‌توانند به نشانی میدان الغدیر، دلاوران، آزادگان شمالی، جنب فروشگاه شهروند مراجعه کنند.

آئین راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی چهارشنبه ۱۵ شهریور از مسیر میدان امام حسین (ع) تا حرم شاه عبدالعظیم برپا می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 177 views بار دسته بندی : جامعه تاريخ : 4 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.