زیپ نیوز برنامه هفتم باید منجر به پیشرفت اقتصادی شود - زیپ نیوز

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار زیپ نیوز با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه سند پیشران توسعه اقتصادی کشور است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم تاکید کردند که در این برنامه باید اولویت پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به این رویکرد مهمی که رهبر انقلاب بر آن تاکید فرمودند، برنامه هفتم توسعه باید در مسیری متفاوت از برنامه‌های قبلی پنج ساله توسعه کشور باشد و اگر قرار باشد برنامه‌های قبلی توسعه کشور را تکرار کنیم، در نهایت به همین وضعیتی که در برنامه‌های قبلی توسعه به آن رسیدیم، خواهیم رسید. برنامه هفتم باید منجر به پیشرفت اقتصادی کشور شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به طور میانگین ۵ برنامه توسعه قبلی کشور بین ۲۵ تا ۳۰ درصد اجرایی شده که اصلاً قابل قبول نیست، تصریح کرد: نگاه ما به برنامه هفتم توسعه باید نگاه تحولی با محوریت مسائل اقتصادی باشد. اگر ما در بررسی و تصویب لایحه برنامه هفتم توسعه، بخش اقتصاد را بر مبنای رویکرد تحولی پیش بگیریم و دنبال کنیم، مابقی اجزای برنامه هفتم هم دچار تحول می‌شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی درباره مسائلی که باید در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد، گفت: برای مثال تحول در حوزه سیاست‌های صندوق توسعه ملی لازم است، چرا که صندوق توسعه ملی یکی از ظرفیت‌های مهم کشور است و باید در برنامه هفتم در زمینه ایجاد تحول در سیاست‌های صندوق توسعه ملی تدابیر لازم اتخاذ شود.

پورابراهیمی تاکید کرد: تعیین سیاست‌هایی مرتبط با وضعیت بودجه کشور بسیار مهم است تا ما از این وضعیت ناترازی خارج شویم و به توانمندسازی برسیم. موضوعات مربوط به سیاست‌های ارزی و نظام ارزی کشور هم مهم است که باید چارچوب‌های آن در برنامه هفتم توسعه تعیین شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 252 views بار دسته بندی : سیاست تاريخ : 10 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.