زیپ نیوز برنامه دولت برای اشتغال و تحصیل بانوان - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار زیپ نیوز، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در نشست هم‌اندیشی مسئولان، فعالان و سازمان‌های مردم‌نهاد سراسر کشور درباره پیگیری حقوق مادی و معنوی زنان با بیان اینکه در حوزه زنان اقدامات خوبی انجام شده است گفت: در حوزه زنان از طرح‌ها و برنامه‌ها استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: تشکل‌های مردم نهاد مهمترین بازوی دولت هستند و دولت موظف به حمایت از این گروه‌ها در قالب ارائه بودجه یا اعطای مجوزها است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: در دو سال گذشته برای جلوگیری از بازماندگی از تحصیل دختران و زنان اقدامات خوبی انجام شده است اما متأسفانه هنوز شاهد بازماندگی از تحصیل در دوره ابتدایی و ترک تحصیل در دوره متوسطه هستیم.

خزعلی تصریح کرد: برای رفع مشکل تحصیل بانوان بودجه‌هایی برای ایجاد خوابگاه پیش بینی کرده‌ایم همچنین در حوزه زنان زندانی سعی کرده‌ایم ارتباط میان زندان و کارخانه را برقرار کنیم در بعضی جاها هم کارگاه‌ها در زندان ایجاد شده است اما هنوز در این حوزه نیز نیازمند فعالیت هستیم.

وی ادامه داد: فرزندان زنان زندانی رها هستند و بر همین اساس طرح زنان برای زنان را جهت سرپرستی این فرزندان ارائه کرده‌ایم تا زنان بتوانند کار تربیت فرزندان زنان زندانی را برعهده گیرند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌های دولت در حوزه ازدواج و طلاق گفت: برای پیشگیری از طلاق اقدام به ارائه مشاوره به زوجین کرده‌ایم و امیدواریم با این طرح ارتباط زوجین اصلاح شود.

خزعلی گفت: همچنین در بحث خودکشی در برخی استان‌های پر جمعیت تعدادی نیرو آموزش دیده‌اند تا بتوانند به شهروندان در این حوزه آگاهی رسانی کنند.

وی با اشاره به بحث هویت و نشاط دختران گفت: هویت و ارزش دختران به آنها شناخته نشده است و دختران نتوانسته‌اند جایگاه و حقیقت خود را بشناسند اما نشاط و سرزندگی دختران از جمله برنامه‌هایی است که در آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: در حوزه آگاهی سازی برای والدین به معلمان آموزش‌هایی داده می‌شود که این کار بصورت پایلوت در ۵ استان اجرایی می‌شود زیرا اگر والدین عواقب و خطرات لازم را بشناسند بساری از مشکلات برطرف می‌شود.

خزعلی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار در معرض آسیب‌های بسیاری هستند گفت: اشتغال زنان باید طی شود و طرح کسب و کار خانواده محور از همان روزهای ابتدایی دولت پیگیری و اجرا شد و تاکنون ۳ هزار و ۶۰۰ خانم از این برنامه بهره برده‌اند.

وی اظهار کرد: از آنجایی که فرهنگ ما نیازمند به روز شدن، نوسازی و رفع نواقص است در روز خانواده، برنامه خانواده و فرهنگ عامه آغاز شد و برهمین اساس در زمینه فرهنگ ۹ کارگروه متشکل از فرهنگ خانواده، مهارت خانواده، خانواده و بازی، خانواده و محیط زیست، ایجاد شد.

همچنین در ادامه سکینه سادات پاد دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با بیان اینکه این نشست سه ضلع مهم در حوزه آسیب‌های اجتماعی حضور دارند گفت: دستیاری جایگاه تسهیل‌گر میان مردم و حاکمیت دارد و متولی مستقیم حوزه زنان و آسیب‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند ما باید نگران باشیم، در حوزه آسیب‌های اجتماعی بیست سال عقب هستیم و این ناظر بر عدم فهم دقیق به آسیب‌های اجتماعی است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 106 views بار دسته بندی : جامعه تاريخ : 22 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.