زیپ نیوز بازداشت سرکرده خطرناک داعشی در کرکوک عراق - زیپ نیوز

به گزارش زیپ نیوز به نقل از خبرگزاری عراقی واع، اداره اطلاعات و امنیت عراق وابسته به وزارت دفاع این کشور روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای عراقی توانستند یکی از خطرناک ترین فرماندهان گروه های تروریستی داعش را در استان کرکوک به دام بیاندازند.

در این بیانیه آمده است: این تروریست به عنوان مسئول کارگاه بمب گذاری خودروها و ساخت مواد منفجره فعالیت می کرد.

این بیانیه می افزاید: عملیات دستگیری این تروریست با هماهنگی فرماندهی عملیات کرکوک و واحدی از دستگاه مبارزه با تروریسم سلیمانیه انجام شد.

این در حالی است که فرماندهی عملیات مشترک عراق روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: شب گذشته در حمله هوایی توسط جنگنده‌های نیروی هوایی، یک تونل متعلق به داعش در رشته کوه‌های حمرین در استان صلاح الدین منهدم شد. این حمله طبق اطلاعات دقیق از سوی اداره اطلاعات نظامی عراق انجام شد.

از سوی دیگر صباح النعمان، سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق گفته بود که ارزیابی خطر سازمان تروریستی داعش در عراق از نگاه نیروهای عراقی و دستگاه مبارزه با تروریسم، این است که این سازمان خطری برای امنیت ملی عراق و تهدیدی جدی به شمار نمی‌رود؛ چراکه این سازمان تروریستی متحمل خسارات زیادی شده و توان فرماندهی، لجستیکی و اقتصادی خود را از دست داده است.

وی بیان کرد: آنچه اکنون در عراق است، یک گروه تروریستی مخفی در مناطق صعب العبور و کوهستانی عراق و دور از شهرها است. سازمان داعش خطری به شمار نمی‌رود اما هر از گاهی به دنبال اجرای عملیات‌های تروریستی برای اثبات حضور خود و نه برای اهداف بزرگ‌تری است.

سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق خاطرنشان کرد که سرکرده داعش در سوریه چند روز پیش کشته شد و این رویداد حاکی از آن است که داعش توان رزمی و فرماندهی خود را از دست داده و حضور فرماندهان این سازمان در سوریه و در مناطقی که ارتش این کشور بر آن تسلط ندارد، گواهی بر عدم توانایی داعش در استقرار پایگاه فرماندهی و نیز گواهی بر پایان این سازمان است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : جامعه تاريخ : 12 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.