زیپ نیوز آزمایش جدید عامل تب کودکان را یک ساعته شناسایی می کند - زیپ نیوز

به گزارش زیپ نیوز به نقل از پرس اسوسیشن، این آزمایش خون انقلابی می تواند به تشخیص دلیل تب کودکان در کمتر از یک ساعت کمک کند.

در این پژوهش، محققان داده های مربوط به ۱۲۱۲ بیمار مبتلا به ۱۸ دسته بیماری از جمله مبتلایان به «ویروس سین سیشیال تنفسی» (RSV) و سل را بررسی کردند و ژن های کلیدی یافتند که در واکنش به بیماری روشن یا خاموش می شوند. آنها در حقیقت امضای مولکولی بیماری را شناسایی کردند.

در مرحله بعد از یادگیری ماشینی برای شناسایی الگوهای مرتبط با بیماری های خاص با تمرکز روی ۱۶۱ ژن، استفاده شد. این روش روی ۴۱۱ کودک بستری در بیمارستان به دلیل مسمومیت یا عفونت شدید حاصل از ۱۳ مورد از ۱۸ بیماری آزمایش کردند.

یافته های این تحقیق در ژورنال پزشکی «سل پرس مد» منتشر شده و روشی آزمایشی و کارآمد را نشان می دهد. این روش از یک تست مبتنی بر واکنش ژن استفاده می کند که به میزان قابل توجهی تشخیص بیماری در کودکان را بهبود می بخشد و موارد تشخیص های دیرهنگام و عدم شناسایی بیماری را کاهش می دهد. علاوه بر آن این روش روی ارائه خدمات درمانی به خصوص در مناطق در حال توسعه تاثیرگذار است.

در حال حاضر بسیاری از تست های تشخیصی روی گزینش پاتوژن ها تمرکز می کنند و ممکن است ۷۲ ساعت طول بکشد تا نتیجه آنها مشخص شود. اما محققان امیدوارند با کمک تست جدید مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک در کودکان را کنترل کنند زیرا به طور معمول تا زمانیکه مشخص شود کودک به عفونت مبتلا نیست این نوع دارو برای او تجویز می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 198 views بار دسته بندی : جامعه تاريخ : 19 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.