زیپ نیوز اسرائیل عامل بی ثباتی منطقه است نه ایران - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، «آناتولی ویکتوروف» سفیر روسیه در سرزمین‌های اشغالی، در مصاحبه با روزنامه‌های اسرائیلی جروزالیم پست و معاریو، ضمن اعلام اینکه رژیم صهیونیستی نباید به کشورهای مستقلی که عضو سازمان ملل هستند تجاوز کند، با اشاره به حملات هوایی متعدد رژیم صهیونیستی به سوریه، اظهار داشت: این اسرائیل است که به حزب‌الله حمله می‌کند در حالی که حزب‌الله حمله‌ای به اسرائیل نکرده است.

وی در ادامه گفت: ریشه بی‌ثباتی خاورمیانه را نه در اقدامات ایران، بلکه باید در عدم پایبندی اسرائیل به قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، نزاع اسرائیلی- عربی و عدم درک متقابل کشورها جست‌وجو کرد.

سفیر روسیه در سرزمین‌های اشغالی در این مصاحبه، وجود هماهنگی پیشاپیش میان مسکو و تل‌آویو، قبل از هر حمله هوایی اسرائیل به سوریه را رد کرد و گفت: برخی هماهنگی‌ها تنها برای حفظ جان نیروهای روسی در سوریه بوده است. سفیر روسیه در این مصاحبه گفت: اسرائیل نباید به خاک و حریم هیچ کشور مستقلی که حاکمیت دارد و عضو سازمان ملل است، حمله کند.

برجام

سفیر روسیه در تل‌آویو در مورد برجام نیز گفت: بازگشت دولت آمریکا به برجام همه چیز را ساده‌تر کرده و موجب کاهش نگرانی‌هایی می‌شود. اجازه دادن به ایرانیان برای داشتن یک برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز و اجازه دادن به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، می‌تواند به این موضوع کمک کند.

وی گفت: اگر نظر مرا بخواهید، این ایران نبود که گام نخست در نقض توافق را برداشت، این همکاران آمریکایی ما بودند که متأسفانه از آن خارج شدند. سفیر روسیه در سرزمین‌های اشغالی با اشاره به برخی سخنان جو بایدن و مقامات انتخابی او در مورد برجام و راه احیای آن گفت: ممکن است برخی از مفاد این توافق اصلاح شود، اما چنین خواسته‌ای، باید موضوع مذاکره با طرف‌های ذی‌نفع، یعنی مقامات ایران باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 163 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.