زیپ نیوز ۹۹ درصد دلیل حریق جنگل‌ها انسانی است - زیپ نیوز

به گزارش زیپ نیوز، حسین میرزایی در جلسه ستاد هماهنگی پیشگیری و اطفا حریق جنگل‌ها و مراتع لرستان با اشاره به اینکه ۹۹ درصد از عوامل ایجاد حریق در جنگل‌ها و مراتع انسانی و یک درصد غیرانسانی است، اظهار داشت: تبدیل اراضی جنگلی و مرتعی به اراضی زراعی، اختلافات قومی و قبیله‌ای، آتش زدن پس چر مزارع، بی احتیاطی گردشگران، بی احتیاطی رانندگان، جرقه مسیر ریل راه آهن و …‌. از جمله اهداف آتش سوزی است که توسط انسان‌ها رخ می‌دهد.

وی گریزی به آتش سوزی عمدی جنگل‌ها که هر کس در منابع طبیعی تعمدا آتش سوزی کند به حبس مجرد از سه تا ۱۰ سال محکوم خواهد شد، اظهار کرد: برقراری گشت‌های زمینی، ایجاد پایگاه‌های شناسایی، برج‌های دیدبانی، کشیک‌های اطفا حریق، استفاده از تصاویر ماهواره‌ای از جمله روش‌های کشف آتش سوزی است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، شهرستان‌های الیگودرز، چگنی، کوهدشت، پلدختر، خرم آباد را خیلی بحرانی، رومشکان، سلسله، دلفان را بحرانی، دورود، ازنا و بروجرد را نیمه بحرانی عنوان کرد و گفت: از همه هم استانی‌های عزیز تقاضا دارم در فصل خشک یاری رسان منابع طبیعی باشند و در صورت مشاهده هر گونه حریق، مراتب را به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 130 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 5 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.