زیپ نیوز ۷ پروژه عمرانی در بندر امام به بهره‌برداری می‌رسد - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار زیپ نیوز، بهروز آقایی ظهر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به عمل به مسئولیت‌های اجتماعی اهتمام ویژه‌ای دارد، تاکید کرد: به مناسبت هفته دولت، جاده کمربندی بندر امام – آبادان به طول هشت کیلومتر و با اعتباری بالغ بر یک هزار و۶۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: افتتاح جاده مذکور علاوه بر کاهش بار ترافیکی جاده‌ای، رفع گلوگاه‌های ترافیکی و ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده‌ای نیز موجب ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۰۰ نفر می‌شود.

وی در ادامه بهره‌برداری از خط شماره ٢ و ٣ کارخانه تصفیه روغن خوراکی با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار و ۱۴۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی را از دیگر پروژه‌های مهم سرمایه‌گذاری برشمرد و اظهار کرد: این امر موجب ایجاد اشتغال برای ۳۵۰ نفر و رونق فعالیت‌ها با ارزش افزوده در این مجتمع بزرگ بندری می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به پایان رسیدن تعمیرات اساسی چهار پست اسکله در مجتمع بندری امام با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با بهره‌برداری از این پروژه عمرانی ضمن ایجاد ۶۰۰ فرصت شغلی جدید به ظرفیت پذیرش بار در تخلیه اسکله‌های عملیاتی افزوده می‌شود.

آقایی افزود: بهره‌برداری از طرح آبیاری تحت فشار مجموعه فضای سبز با اعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های عمرانی در بندر امام است که ضمن بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آبیاری موجب جلوگیری از هدررفت منابع خواهد شد.

وی در ادامه بهره‌برداری از دو باب انبار ذخیره و نگهداری غلات، خط راه‌آهن داخلی و باسکول ریلی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش ۴۴۲ میلیارد ریال را از دیگر پروژه مهم قابل افتتاح برشمرد و گفت: این پروژه‌ها موجب ارتقای جایگاه مجتمع بندری امام به عنوان کانون تخلیه و بارگیری غلات و نقش آن در محور ترانزیت شمال – جنوب انتقال غلات از کشورهای حوزه قفقاز و CIS به شمال و شرق آفریقا می‌شود.

آقایی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از سیلوی ذخیره‌سازی غلات به ارزش ٣٣۵ میلیارد ریال با ایجاد ۲۲۰ فرصت اشتغالی از دیگر پروژه‌های عمرانی است، عنوان کرد: این امر زمینه را برای افزایش فعالیت‌های لجستیکی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام فراهم می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان تصریح کرد: بهره‌برداری از سیلوی غلات صد هزار تنی به ارزش ۱۴۵ میلیارد ریال با ایجاد ۱۶۰ فرصت شغلی از دیگر پروژه‌های سرمایه‌گذاری آماده بهره برداری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام است که تأثیر بسزایی را در توسعه روساخت‌های بندری و افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی کالای اساسی در کشور دارد.

آقایی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و عمرانی دولتی به ارزش بیش از ۲۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت گفت: احداث پایانه تمام مکانیزه شماره دو غلات به ظرفیت پنج میلیون تن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش ۱۵ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال، احداث واحد تولید قیر و مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی به ارزش چهار هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی، پروژه تعمیرات اساسی محوطه‌های باراندازهای آسفالتی و گراولی مجتمع بندری امام با اعتباری معادل سه هزار میلیارد ریال و همچنین تعمیرات اساسی هتل بزرگ بندر امام با اعتبار ۸۲۷ میلیارد ریال از جمله پروژه‌هایی است که کلنگ آغاز عملیات اجرایی آنها همزمان با هفته دولت به زمین زده خواهد شد و جمعاً افزون بر دو هزار و ۵۰۰ فرصت اشتغال ایجاد می‌کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 250 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 25 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.