زیپ نیوز ۶۰ درصد شهر زنجان به شبکه جمع‌آوری فاضلاب متصل است - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار زیپ نیوز، علیرضا جزءقاسمی ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید استاندار زنجان از واحد تصفیه‌خانه آب شرب شهر زنجان در جمع خبرنگاران، گفت: بارندگی‌ها در استان نسبت به میانگین بلند مدت ۳۰ درصد کاهش دارد.

وی ابراز کرد: منابع آبی به سبب این کاهش تحت تاثیر قرار گرفته و اقداماتی صورت گرفته تا مشکلی برای آب شرب شهروندان ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: آب مصرفی شهر زنجان به طور پیوسته توسط کارشناسان و با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی استان و مراکز بهداشت زنجان بررسی و سنجنش می‌شود.

جزءقاسمی تاکید کرد: همچنین آزمایشگاه، در شهرستان‌ها نیز آزمایشگاه‌های مشابه مشغول فعالیت و کنترل کیفیت آب بوده و به طور پیوسته توسط آزمایشگاه مرجع رصد می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه تا به امروز هیچ مشکلی در خصوص کیفیت آب شهر زنجان رخ نداده و آب بسیار مناسبی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان به ارتقای مدول اول تصفیه خانه فاضلاب زنجان اشاره کرد و بیان داشت: در واحد صنعتی تصفیه‌خانه فاضلاب زنجان، مدول اول ارتقا یافته و با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

جزءقاسمی گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد شهر زنجان شامل شبکه جمع‌آوری فاضلاب است و جزو مدول دوم نیز در مرحله ساخت قرار دارد و زمانی که به ظرفیت اسمی برسد، همه جمعیت شهر زنجان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار خواهد گرفت و تا آذرماه امسال این مدول به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به برنامه‌ریزی بلندمدت برای ارتقای ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب زنجان اشاره کرد و افزود: طی سه سال آینده در صورتی که همه مصوبات محقق شود، تصفیه‌خانه به ظرفیت اسمی خود می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ادامه داد: فرآیند تصفیه و آماده‌سازی آب شرب زنجان در تصفیه‌خانه با بهترین کیفیت و بالاترین حساسیت رصد می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 218 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 14 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.