زیپ نیوز ۲۵۵ میلی متر بارش در آذربایجان غربی ثبت شد - زیپ نیوز

مجید رستگاری در گفتگو با خبرنگار زیپ نیوز اظهار کرد: در حال حاضر میزان بارش‌ها در استان ۸.۸ درصد بیشتر از پارسال و ۱.۴ درصد بیشتر از نرمال طولانی مدت باشد، همچنین میزان بارش‌های این مدت در آذربایجان‌غربی ۱.۴ درصد و حدود ۳.۵ میلی‌متر بیشتر از میانگین بلندمدت برآورد می‌شود.

رستگاری با اشاره به اینکه در هر سه حوضه دریاچه ارومیه، زاب و ارس شاهد افزایش بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم، گفت: این افزایش در حوضه دریاچه ارومیه ۷.۵ درصد، رودخانه زاب ۴.۵ درصد و رودخانه ارس ۱۷.۵ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین میزان بارش امسال در ۲ حوضه دریاچه ارومیه و زاب بیشتر از متوسط درازمدت بوده و در حوضه ارس همچنان کمتر از دراز مدت است.

رستگاری اظهار کرد: در حوضه دریاچه ارومیه شاهد افزایش ۱.۲ درصدی بارش نزولات آسمانی در سال جاری نسبت به متوسط درازمدت هستیم و این رقم در حوضه زاب، ۱۰.۷ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: بارش‌های فروردین امسال همچنین در حوضه ارس با ۵۱ میلی‌متر، ۲.۷ برابر سال گذشته، در حوضه دریاچه ارومیه با ۷۰ میلی‌متر ۵.۲ برابر سال گذشته و در حوضه زاب با ۱۳۴ میلی‌متر، حدود ۶.۵ برابر سال گذشته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 154 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 13 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.