زیپ نیوز کشتی حامل خاک مورد نیاز تولید کود فسفاته در استان بوشهر پهلو گرفت - زیپ نیوز

خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار زیپ نیوز اظهار داشت: کشتی حاوی ۲۲ هزار تن محموله خاک مخصوص تولید کود فسفاته از کشور سوریه در اسکله نگین بوشهر لنگر انداخته است.

وی تصریح کرد: کود فسفاته در داخل کشور تولید می‌شود و خاکی که برای تولید کود از آن استفاده می‌شود وارداتی بوده و در حال حاضر از کشور سوریه این خاک را وارد کرده‌ایم.

عمرانی اضافه کرد: از آغاز سال تاکنون بیش از ۴۵۰۰ تن کود فسفاته در استان بوشهر برای مصارف کشاورزی تولید شده است این آمار در ۱۲ ماه سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۷ هزار تن بوده است که بخش زیادی از نیاز استان و کشور را تأمین کرده است.

وی بیان کرد: برنامه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور در راستای تأمین خودکفایی با توجه و تأکید بر شرکت‌های دانش‌بنیان هدف‌گذاری شده است و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در تولید کود فسفاته و پتاسه کشور در آینده به‌طور کامل به خودکفایی خواهیم رسید.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۶ هزار تن کود فسفاته تولید، درحالی که در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۳۷ هزار تن تولید رسیده است که خوشبختانه بیش از ۱۴۰ درصد رشد تولید کود فسفاته در استان بوشهر محقق شده است.

عمرانی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ تاکنون نیز بالغ‌بر ۴۵۰۰ تن کود فسفاته تولید شده است وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۷ هزار تُن انواع کودهای شیمیایی ازته، پتاسه و فسفاته در بخش کشاورزی استان توزیع و مصرف شده که نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد رشد داشته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 8 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها