زیپ نیوز هیچ نقشی در حمایت و رد نمایندگان انتخابات مجلس ندارم - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار زیپ نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: موضوعی که در آن مواجه شدیم موضوع انتخابات است؛ از آنجایی که مسائل انتخابات مهم‌ترین نشانه مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی است، در طول سال‌های انقلاب آن هم با وجود جنگ و تحریم و ترور و جنگ عظیم رسانه‌ای حضور مستمر مردم را پای صندوق‌های رأی را دیده‌ایم که همگی حقانیت انقلاب را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه دشمن همه کار کرد تا مردم پای صندوق‌های رأی نروند اما هیج یک از مردم دلسرد نشدند، ادامه داد: در این انتخابات هم همین طور خواهد شد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: اما آنچه که لازم است این است که مردم ما همیشه در حساس‌ترین مواقع به وظیفه خود عمل می‌کنند از این‌رو نمایندگان هم به مسائل معیشت و اقتصادی مردم توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: بنده از همین تریبون اعلام می‌کنم که در حمایت و رد نمایندگان هیچ توصیه و سفارشی و حمایتی نداشته و نخواهم داشت و هر کسی هم هر چیزی از قول من در رابطه با سفارش و توصیه یکی نقل قول کند، دروغ است.

وی افزود: تمام افراد که از فیلتر شورای نگهبان تأیید شدند برای ما محترم هستند و بنده در نماز جمعه روزهای آتی شاخص‌های نماینده اصلح را خواهم گفت.

آل‌هاشم با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج گفت: بسیج میوه و مولود انقلاب است که با دستان حضرت امام به سازمانی مستحکم تبدیل شد.

وی افزود: بسیج در ۴۴ سال حیات خود نشان داد که فرمول حل مسائل و نسخه شفافیت مشکلات و روزهای دشوار را با مجاهدت بسیج پشت سر می‌توان گذاشت؛ بسیج به عنوان یک نهاد مقدس این مجاهدت را تا الان ادامه داده و در حال حاضر در نقطه خاصی ایستاده است.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: بسیج نشان داده از متن ملت و بدنه فعال ملت و جوهره مردمی است ثابت کرده در متن مشکلات مردم هیچ‌وقت تماشاگر مشکلات مردم نیست و همیشه مانند نجات غریق عمل کرده است.

وی یادآور شد: فردا تجمع مردمی جهادی در سطح دنیا علیه رژیم کودک‌کش در ساعت ۱۰:۳۰ خواهیم داشت.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه ۴۰ روز مقاومت و از آغاز جنگ میان فلسطین و صهیونیست‌ها گذشته است، گفت: صهیونیست‌ها در این مدت دست به جنایاتی زدند که نمونه نداشت یکی از این جنایت‌ها حمله به بیمارستان و مراکز درمانی بود و همچنین یورش زمینی صهیونیست به بیمارستان شفا یک شکست اطلاعاتی برای صهیونیست‌ها و عمل غیرانسانی و بی‌آبرویی بزرگ برای صهیونیست‌ها بود.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: در حال حاضر به بنده خبر دادند دور جدید بمباران غزه توسط رژیم وحشی صهیونیستی در حال انجام است.

وی بیان داشت: این جنایت وحشیانه و کم سابقه جامعه جهانی را بیدار کرده است و شرایط جوری شده است که اگر روزی ایران تنها حامی فلسطین و مردم غزه بود اکنون جهان از خواب بیدا شده و ذات رژیم صهیونیستی را شناخته است.

آل‌هاشم متذکر شد: این شناخت و بیداری مردم همه نتیجه سال‌ها آرمان‌خواهی ایران و ایرانیان است زیرا دنیا علیه رژیم صهیونیستی همصدا شده است و البته اگر صدایی خلاف این از سوی سیاستمداران بلند شود غیرانسانی است.

وی گفت: جنگ غزه ترسیم کننده مرزهای انسانیت است و هیچ انسان آزاده در برابر جنایات نباید ساکت باشد و نباید اجازه داد که برخی سیاستمداران جای شهید و جلاد را عوض کنند.

وی با تاکید بر اینکه ملت‌های مختلف در خیابان‌ها حضور دارند که نمونه‌اش راهپیمایی در خیابان‌های اروپاست، افزود: دولت‌ها و حکومت دور میز برای ایجاد موانع بازدارنده رژیم صهیونیستی دچار تردید و دودلی شدند که باید به آنها گفت که دستاورد سکوت و انفعال در برابر نسل‌کسی بی‌آبرویی است.

امام جمعه تبریز با قدردانی از رئیس جمهور ایران و وزیر امورخارجه از منظر حمایت از مردم فاسطین در هر محافلی گفت: این دو بزرگوار از این کشور به آن کشور و حتی در اجلاس ریاض از مردم مظلوم غزه دفاع کردند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره بر فرزند و جایگاه و ارزش آن در اسلام گفت: اولاد چه دختر و چه پسر نعمت‌های بزرگ الهی است؛ برخی‌ها حساسیت دارند چرا دختردار نمی‌شوند و برعکس؛ در حالیکه همه‌شان نعمت هستند.

وی افزود: ابراهیم (ع) به خاطر داشتن فرزند به خداوند متعال حمد و ستایش می‌کرد، این هم نشان از آن است که اگر خداوند فرزندی به شما داد باید ستایش خداوند را به جا آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: فرزند جایگاه مهمی دارد که حضرت ابراهیم (ع) در دوران پیری از خداوند درخواست اولاد می‌کند؛ یا حضرت زکریا (ع) که از پروردگار درخواست اولاد داشت.

وی خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) فرموده‌اند که سعادت مرد در آن است که در شهر خود کسب تجارت کند و معاشرت آن با افراد سالم باشد و همچنین اولاد خوبی را تربیت کند.

آل‌هاشم در اعلام مناسبت‌های هفته به سالروز آزادسازی سوسنگرد اشاره کرد و گفت: امام رحمت‌الله در دو جا فرمودند که حتماً باید این حصر شکسته شود و در سوسنگرد حتی گفتند تا فردا حتماً باید شکسته شود.

وی ادامه داد: همه همدل و هماهنگ بودیم که اینها را دور هم جمع کرد و منجر به شکست حصر سوسنگرد شد؛ البته نقش رهبر معظم انقلاب یک نقش برجسته بود.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در سوسنگرد بچه‌های آذربایجان (سپاه عاشورا) نقش بسزایی داشتند که نباید فراموش کرد.

وی ولادت حضرت زینب (س) را مورد اشاره قرار داد و گفت: عشق با زینب در هر جا تجلی می‌یابد؛ این زینب یک کشتی نجات بود.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: حضرت زینب (س) اسوه ایثار و مقاومت است؛ به راستی چه روز مناسبی برای پرستاران نامگذاری شده است چراکه او حسین دوم با پوشش یک زن بود. او الگوی ماندگار ایثار و بصیرت زن مسلمان است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۵۰ شهید سلامت در سطح کشور داریم که به روح همه این عزیزان درود می‌فرستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یادآور شد: روایت است که هر کسی برای نیاز بیماری بکوشد مانند روزی که از مادرش متولد شده است از گناهانش می‌گذرند.

وی ادامه داد: در دوران جنگ، شبانه این پرستاران هستند که تلاش می‌کنند.

آل‌هاشم با درخواست از وزیر بهداشت و درمان، برنامه و بودجه، سازمان استخدامی کشور و نمایندگان گفت: از جذب پرستاران کوتاهی نکنید؛ جذب از طریق نیروهای شرکتی انجام گیرد؛ حمایت از جذب، اختصاص شرایط ویژه برای پرستاران در دوران خاص را در اولویت قرار دهید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 334 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 17 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.