زیپ نیوز نرخ بیکاری خلخال ۲۲.۴ درصد است - زیپ نیوز

یحیی‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار ZipNews، اظهار کرد: بزرگترین چالش ما در شهرستان خلخال بالا بودن آمار نرخ بیکاری است که به شدت مردم این منطقه به ویژه جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را رنج می‌دهد.

وی تصریح کرد: در حالی که نرخ بیکاری در کشور ۱۲.۶ دهم درصد است، این رقم در خلخال ۲ برابر بیشتر بوده و ما تلاش می‌کنیم تا زمینه اشتغال جوانان بیکار منطقه را فراهم کنیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان خلخال جمعیت حاضر این شهرستان را ۸۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۳۵ درصد در بخش کشاورزی، ۶ درصد در بخش صنعت و بیش از ۵۹ درصد نیز در بخش خدمات مشغول فعالیت هستند و در کنار ظرفیت‌های کشاورزی و صنعتی سعی داریم تا بخش گردشگری را نیز در این شهرستان احیا کنیم.

یحیی‌زاده وجود مناطق گردشگری مختلف نظیر امامزاده عبدالله شاهرود و ازناو خلخال را از زیرساخت‌های توسعه گردشگری برشمرد و افزود: باید با حضور سرمایه‌گذاران و پرداخت تسهیلات کم بهره حمایت همه‌جانبه از فعالان حوزه اقتصادی انجام شود.

وی احیای ظرفیت‌های کشاورزی را در این شهرستان با تولید مناسب محصولات باغی نظیر گردو و انار یادآور شد و خاطر نشان کرد: در این شهرستان در بحث سر شاخه‌زنی درختان گردو طرح‌های خوبی در حال اجراست که امیدواریم با به نتیجه رسیدن آنها در این بخش تولیدات و ارزش افزوده این محصولات افزایش پیدا کند.

یحیی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در گرامیداشت دهه فجر در این شهرستان ۳۲ پروژه عمرانی و اقتصادی به بهره‌برداری رسید که در مجموع ۹۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای این طرح‌ها انجام شده بود.

وی بیان کرد: از این تعداد ۳۱ طرح عمرانی و یک پروژه اقتصادی بوده که با ۲۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در خلخال و منطقه ازناو اجرایی و عملیاتی شد.

یحیی‌زاده عمده این پروژه‌ها را مدرسه ۱۲ کلاسه ناصری با ۶ میلیارد تومان اعتبار، ساختمان پزشکان متخصص خلخال با ۴ میلیارد تومان اعتبار، بهسازی و آسفالت روستایی با ۶ میلیارد تومان اعتبار، ساختمان ثبت احوال کلور با ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار و طرح‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در ۲۳ نقطه شهرستان با ۳ میلیارد تومان اعتبار از جمله این طرح‌ها اعلام کرد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در بخش مسکن محرومان به همت کمیته امداد ۳۷ واحد با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان اجرایی شده و پروژه قصر چوبی ازناو نیز توسط بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اجرایی و عملیاتی شده است.

یحیی‌زاده تصریح کرد: به میمنت دهه فجر ۷ مورد کلنگ‌زنی در این شهرستان انجام شد که ۶ مورد احداث مدرسه ۲ کلاسه به همت بنیاد علوی و یک طرح اقتصادی با هدف تأمین خوراک دام به ارزش ۲۵ میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: به دلیل شرایط کرونایی ما از برگزاری برنامه‌های تجمعی در این ایام پرهیز کردیم اما یادواره شهدای روحانی، جشنواره زمستانه گردشگری و تجلیل از ورزشکاران و مدال‌آوران این شهرستان در ایام دهه فجر به انجام رسید.

یحیی‌زاده افزود به برکت پیروزی انقلاب اسلامی شهرستان خلخال در ابعاد مختلف توسعه پیدا کرده ولی همچنان در بخش راه‌های روستایی با داشتن ۶۷۵ کیلومتر راه روستایی، ۵۲ درصد از این مسیرها و راه‌ها از آسفالت مناسب بی‌بهره هستند.

سرپرست فرمانداری شهرستان خلخال خاطر نشان کرد: ما در برخی از شاخص‌ها از میانگین توسعه استان و کشور عقب هستیم اما در بخش گازرسانی، برق‌رسانی و آبرسانی وضعیت به مراتب بهتری داریم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 257 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 12 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها