زیپ نیوز مطالب آموزنده و فضائل اهل‌بیت در مجالس عزاداری بیان شود - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار زیپ نیوز، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردستان، اظهار داشت: خدا را شاکریم که توانستیم امسال در فضایی متفاوت از سال‌های گذشته در سطح کشور به عزاداری ماه محرم بپردازیم هر چند مخالفان خوش نداشته و ندارند و در بعضی کشورها همچنین پاکستان، افغانستان و غیره عزاداران را به خاک و خون کشیدند.

وی افزود: در اول محرم داعش قصد داشت در مراسمهای عزاداری هم انفجاراتی داشته باشد اما به لطف الهی توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند و از حرکت شیطانی خویش ناامید شدند.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم مخلصانه عزاداری کنیم، اگر کسی ذره‌ای ریا و خودنمایی در کارش باشد هیچ اجر و مزدی ندارد و به همین دلیل است که باید نهایت اخلاص را داشته باشیم.

وی با اشاره به حادثه تلخ تصادف با هیئت عزاداری در این شهر، تصریح کرد: در این حادثه تعدادی مصدوم و کشته برجای گذاشته شد و این موضوع باید برای ما درس عبرت باشد.

وی یادآور شد: سال آینده در آستانه محرم مسئولان محترم اعم از تبلیغات، نیروی انتظامی، مسئولان عزاداری‌ها و همه دست‌اندرکاران با هم جمع شوند، میثاق نامه‌ای امضا شود و وظیفه هرکسی مشخص شود تا در صورت تخطی و کوتاه مشخص شود که چه کسی کوتاهی کرده است.

حجت الاسلام دهشیری بیان کرد: علاوه بر اخلاص، در عزاداری‌ها باید حقوق مردم رعایت شود، یکی از مزاحمت‌های ایجاد شده برای مردم راه‌بندان ایجاد کردن است و باید در این خصوص رعایت شود تا آزار و اذیتی برای مردم درست نشود.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: عزاداری‌های ما باید حزن‌آور باشد ضمن اینکه مطالب آموزنده، مسائل اخلاقی و فضائل اهل‌بیت برای مردم بیان شود.

وی تصریح کرد: امروز به نام روز جهانی جوان و فردا هم روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی است، انتظار می‌رود جوانان بر اساس شور و غیرت جوانی خود در همه عرصه وسط میدان باشند و بدرخشند.

دهشیری با بیان اینکه مسئولان در حال تلاش برای زمینه‌سازی و فراهم کردن آرامش و رفاه جوانان هستند، تاکید کرد: در این هفته‌ای که گذشت مدیر کل ورزش و جوانان استان در شهرستان حضور داشتند و دغدغه مسئولان هم این بود که زمین‌های ورزشی شهرستان رفع نقص شود و یا ارتقا یابد و بیشترین تاکید نیز بر موضوع استخر شنا بود که قول دادند تا پایان امسال راه اندازی شود.

امام جمعه اردستان در خصوص روز مقاومت اسلامی گفت: اگر مقاومت اسلامی باشد دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و مأیوس می‌شود همچنین ما نیز امیدواریم پیروزی از آنِ رزمندگان باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 242 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 12 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.