زیپ نیوز مسئولان برای بهبود وضعیت کتابخانه سیراف چاره‌اندیشی کنند - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار زیپ نیوز، محمد صادق عاشوری در خطبه‌های امروز نماز جمعه سیراف اظهار داشت: امروز بعد از گذشت هفته‌ها از آغاز آشوب‌های داعشیان وطنی و کنار رفتن غبارهای فتنه و تقدیم شهدای عزیز و مظلومی که همواره عامل عزت، آبرو، و البته بیداری و اقتدار ایران عزیزمان هستند، بیش از هر زمان دیگری مشخص شده که کارفرمای اغتشاشات اخیر ایران، نظام سلطه به سرکردگی آمریکا با دلارهای نفتی گاو شیرده او، رژیم سعودی است.

وی تاکید کرد: مسئولان کشور بدانند که هرچه در این راه مجاهدت کنند، بازهم بدهکار این مردم نجیب و بصیر هستند که بحق از مشکلات معیشتی و اقتصادی در دهه اخیر گله‌مند هستند.

امام جمعه سیراف خاطرنشان کرد: دولت انقلابی و جهادی توانسته دستاوردهای مبارکی برای کشور داشته باشد و از چالش‌های متعددی عبور کند، با تمرکز بیشتر و دقیق‌تر بر اصلاحات اقتصادی به‌ویژه در کاهش و تثبیت نرخ ارز موفق باشد و رضایت‌مندی مردم بزرگوارمان را کسب کند.

وی بیان کرد: شکست مذاکرات برجام حتمی است اما تهران با شلیک موشک سه مرحله‌ای قائم به طرف مقابل تفهیم کرد که در دوره پسابرجام، حتی سخن از حمله نظامی به ایران هم دیگر نباید مطرح شود.

عاشوری افزود: ایران تاکنون به‌عنوان قدرت منطقه‌ای به اعتراف بسیاری از تحلیلگران ایفای نقش کرده است. تحولات کنونی در جهان نشان داد ایران بازیگری تأثیرگذار و کنشگر فعال در عرصه بین‌المللی است.

گفتمان مقاومت عامل شکست دشمنان

وی ادامه داد: نقش ایران در آینده نظم نوین جهانی در عرصه انرژی، عرصه نظامی و فناوری، فروپاشی هژمونی غرب، حوزه گفتمانی است و ایران گفتمان جدیدی را با عنوان گفتمان مقاومت در جهان ارائه داده است.

امام جمعه سیراف اضافه کرد: آمریکایی‌ها معتقدند یکی از عوامل شکست نظم تک قطبی محور مقاومت و گفتمان آن است. این گفتمان باعث شده است بسیاری از کشورها در مقابل واشنگتن بایستند.

وی با اشاره به هفته روز کتاب و کتابخوانی افزود: کتاب نقش ارزشمندی در ارتقا فرهنگ جامعه دارد. به جرأت می‌توان گفت، یکی از پرتکرارترین مطالبات فرهنگی رهبر انقلاب اسلامی در سه دهه اخیر، درباره کتاب و کتاب خوانی بوده است.

عاشوری با تاکید بر اینکه خانواده‌ها فرزندان خود را به کتاب و کتابخوانی تشویق کنند ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که جای کتاب را هیچ چیز پر نمی‌کند؛ برای یک ملت خسارتی بزرگ است که افراد آن با کتاب سر و کار نداشته باشند.

وی تصریح کرد: باید انس با کتاب در همه ما احیا شود؛ متأسفانه کتابخانه سیراف در جای مناسبی قرار نگرفته است و مسئولین باید چاره اندیشی کنند و کتابخانه سیراف باید در بطن شهر باشد تا دانش آموزان وقت فراغت خود را در کتابخانه به مطالعه بپردازند.

وی با اشاره به اینکه روز ۲۶ آبان سالروز شهادت شهدای جهاد خودکفایی است اضافه کرد: پرچمدار این قافله شهیدان سردار مخلص اسلام شهید تهرانی مقدم بود. این سردار دانشمند و متقی که همچنان مجهول القدر است پدر موشکی ایران هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 190 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 11 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها