زیپ نیوز مسئله غدیر یک مسئله عقلانی و جهانی است - زیپ نیوز

به کزاش خبرنگار زیپ نیوز، حجت‌الاسلام سیدیعقوب موسوی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زنجان، با اشاره به اینکه مهم‌ترین مناسبتی که در پیش‌رو داریم روز عید غدیر خم است، گفت: مسئله غدیر یک مسئله عقلانی و جهانی است که باید ابعاد مختلف این روز در جامعه تببین شود.

وی افزود: روز عید غدیر بالاتر از هر عیدی است. از اینرو، روز امامت و ولایت باید زنده نگه داشته شود چرا که این روز با هیچ روز دیگری قابل مقایسه نیست.

موسوی با بیان اینکه عید غدیرخم دارای آداب و اعمال خاصی است، گفت: غسل کردن، پوشیدن لباس‌های نیکو، خواندن زیارت امین‌الله، خواندن دعای ندبه، صله رحم، اطعام مومنین، روزه گرفتن و خواندن نماز عید غدیر از اعمال مستحب این روز است.

امام جمعه موقت زنجان با تاکید بر اینکه واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت‌سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشت، گفت: غدیرخم، رو.زی تاریخی و محدود به یک محدوده خاص تاریخی و جغرافیایی نیست بلکه یک مسئله جهانی و فرا دینی است.

موسوی با اشاره به ایکه در واقعه غدیر، پیامبر اکرم (ص) مهم‌ترین مأموریت دوران پیامبری خود را به انجام رساند، افزود: مأموریتی که انجام آن به منزله رساندن پیام رسالت حضرت محمد (ص) بود و کوتاهی در مورد آن باعث از بین رفتن زحمات چندین ساله ایشان می‌شد.

وی با بیان اینکه عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت است، گفت: اهمیت و گرامی‌داشت این روز به دلیل انتصاب حضرت علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) به عنوان وصی و جانشین بلافصل حضرت محمد (ص) است؛ زیرا امامت را به وجود آورد و ادامه راه رسالت بود.

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه مناسبت‌های مهم، گفت: امروز ۱۵ ذی‌الحجه برابر با ۲۴ تیرماه، روز ولادت با سعادت امام علی‌النقی الهادی (ع) است؛ ایشان مدت ۳۳ سال امامت شیعیان را برعهده داشت و زیر نظر حاکمان عباسی در سامرا زندگی می‌کرد و روز ۲۰ ذی‌الحجه هست که در این روز باسعادت، ولادت امام هفتم امام موسی‌کاظم (ع) روبه‌رو است.

موسوی در ادامه با اشاره به روز ۲۶ تیرماه مصادف با سالروز تاسیس شورای نگهبان، افزود: قانون اساسی بخش مهمی از قوه قانون‌گذاری جمهوری اسلامی است، اگر شورای نگهبان قانونی را تایید نکند آن قانون قابل اعتنا نیست.

وی ادامه داد: نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری، همه‌پرسی و انتخابات و تطبیق قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی با شرع و قانون اساسی از وظایف مهم شورای نگهبان است.

وی ادامه داد: شورای نگهبان قانون اساسی ۱۲ عضو دارد که ۶ نفر فقیه توسط مقام معظم رهبری و ۶ نفر حقوقدان با معرفی رئیس قوه‌قضاییه و تصویب مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 242 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 15 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.