زیپ نیوز مردمی سازی اقتصاد منجر به افزایش بهره وری می شود/ معضل دپوی برنج - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار زیپ نیوز، فرج الله پور ظهر دوشنبه در جلسه حکمرانی مدیریت، بهره وری و اقتصادی با بیان اینکه حکمرانی نظامی از ارزش‌ها، سیاست‌ها و نهادها است افزود: حکمرانی می‌تواند بسیاری از مسائل موجود در سیاست دستگاه‌های اجرایی را تسهیل کند.

وی پاسخگویی، شفافیت و نقش هر یک از دستگاه‌ها را در نظام حکمرانی مهم ارزیابی کرد و گفت: شفافیت و پاسخگویی باعث افزایش اعتماد عمومی و سرمایه عمومی می‌شود.

وی رعایت اخلاق را از دیگر مسائل مهم در حکمرانی بر شمرد وگفت: اخلاق می‌تواند بستر مهمی را برای اعمال حکمرانی ایجاد کند زیرا شالوده مهم اخلاق محسوب می‌شود.

فتح الله پور با اشاره به تدوین استاندارد ۲۰۲۱ در حوزه مدیریت گفت: استاندارد رفتاری در آن مورد توجه قرار گرفته است صداقت انسان مسئولیت پذیری و احترام عمومی برنامه‌های مدیریت پروژه را طراحی می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران گفت: در شخصیت حاج قاسم سلیمانی ویژگی‌های اخلاق و تدبیر و اخلاص دیده می‌شود نمونه‌ای از انسان متعهد معرفی شده است که باید از وی سرمشق گرفت.

وی با بیان اینکه نظام مدیریتی و اجتماعی ما به ارزش‌های اخلاقی و انسانی نیاز دارد گفت: به عنوان نمونه فرهنگ بسیجی مبتنی بر توجه به ارزش‌ها از سیستم مدیریتی و حکمرانی محسوب می‌شود.

وی مردمی سازی اقتصاد و هوشمند سازی حکمرانی داده را مسئله مهم بیان کرد و گفت: یکی از مهمترین چالش‌ها حکمرانی داده وهوشمندسازی نظام تصمیم سازی است.

فتح الله پور با بیان اینکه تولیدات زیادی در استان از جمله برنج تولید می‌شود، بسیاری از تولیدات برنج در کارخانه‌ها دپو شده است و نشان می‌دهد باید حکمرانی هوشمندی در این زمینه داشته باشیم.

وی بهره وری و سرمایه گذاری را در حوزه حکمرانی مهم دانست و گفت: مهمترین راهبرد حکمرانی داده است تا بتوانیم تصمیمات هوشمندی داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران ایجاد تشکل‌های آب بران، آموزش کشاورزان در حوزه‌های مختلف را مسئله مهم در مردمی سازی اقتصاد و ارتقای بهره وری بیان کرد و گفت: ۵۰ درصد تعاونی‌ها غیرفعال است که باید فعال شوند.

فتح الله پور تاکید کرد: در حکمرانی باید مردمی سازی و هوشمندسازی را در نظام مدیریتی مدنظر قرار دهیم تا به سیاست‌ها و اهداف برنامه هفتم توسعه دست یابیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 139 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 29 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.