زیپ نیوز ضرورت توجه ویژه مسئولان ملی به محصولات استراتژیک گیلان - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد گودرزوند چگینی عصر پنج شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان گیلان با اشاره به وضعیت وخیم این استان، بیان کرد: فشردگی بودجه ۱۴۰۱ برای استان گیلان به دلیل ده‌ها سال بی توجهی به این استان است و انتظار می‌رود که مسئولان ملی نگاه ویژه ای به این خطه داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه سدهای نیمه تمام، پروژه‌های آزادراه و بیمارستان‌های این استان وضعیت نامناسبی دارند، افزود: مدیریت خشکسالی و رسیدگی به خسارات سیل اخیر گیلان ضروری است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت فعلی سایت لاکان اوضاع استان سرسبز گیلان را به خوبی نشان می‌دهد، ادامه داد: محصولاتی نظیر چای، برنج، و کیوی که از محصولات استراتژیک گیلان هستند وضعیت مناسبی ندارند.

ضرورت تغییر نگرش مسئولان ملی به محیط زیست گیلان

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس نیز در این جلسه خواستار تغییر نگرش مسئولان ملی به محیط زیست گیلان شد و بیان کرد: مردم گیلان به اندازه طبیعتی که خداوند به استان ارزانی داشته زندگی نمی‌کنند و به حوزه اعتبارات آن بی توجهی شده است.

رسول فرخی با بیان اینکه گیلان در اوایل انقلاب صنعتی بود اما به جهت نگرش نادرست مسئولان وقت کشاورزی اعلام شد، افزود: گیلان به همین دلیل از دلارهای صنعتی محروم و صنعت گیلان از بین رفت و شهرک صنعتی به قبرستانی از ماشین آلات تبدیل شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 269 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 13 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها