زیپ نیوز شیوه نامه بانک‌ها در بخش ضمانت‌ها نیازمند اصلاح است - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار زیپ نیوز، سیدرضا مرتضوی ظهر چهارشنبه در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) گفت: با همت و تلاشی که در بانک‌های استان حاصل شده و حسب گزارشی که در نشست مطرح شد؛ شاهد روند رو به رشد جذب تسهیلات تبصره ۱۶ در استان هستیم.

وی ادامه داد: با پشتیبانی‌هایی که در شبکه بانکی استان انجام شده در جذب منابع و مصارف شاهد رشد قابل توجهی هستیم هرچند که با مطلوب کشور فاصله داریم اما نسبت به شرایط سال ۱۴۰۰ در مسیر صعود قرار گرفته‌ایم.

عملکرد بانک‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد

استاندار اصفهان با اشاره به عملکرد بانک‌های استان در جذب منابع و مصارف، عنوان کرد: در این راستا انتظار می‌رود در سال ۱۴۰۲ نسبت مصارف به منابع استان حداقل از متوسط کشور فراتر رود تا بتوانیم گام بلندی را رو به جلو برداریم.

مرتضوی عنوان کرد: عملکرد بانک‌هایی که در نسبت مصارف به منابع رویکرد قابل قبولی نداشتند به صورت مجزا و با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مورد رسیدگی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: اگر چالش این بانک‌ها در سطح استان است کمک شود تا در استان مشکلات کاهش و رفع شود و اگر مشکلات در سطح ملی است از طریق بانک عامل یا بانک مرکزی چالش‌ها مورد بررسی قرار بگیرد.

استاندار اصفهان در خصوص اشکالاتی که در شیوه نامه بانک‌ها در بخش ضمانت‌ها وجود دارد نیز اظهار کرد: این روند قطعاً نیازمند اصلاح است.

مرتضوی اضافه کرد: مردم نباید مادام با رویکردهای مختلف در بانک‌ها مواجه شوند زیرا این موضوع نارضایتی عمیقی را در جامعه رقم خواهد زد.

دستورالعمل بانک مرکزی در بخش ضمانت اجرایی شود

وی خاطرنشان کرد: البته در سال‌های اخیر شرایط شفاف‌تر و قاعده مندتر شده اما باید در بانک‌های استان نسبت به این موضوع توجه لازم شود و دستورالعملی که بانک مرکزی اعلام کرده ملاک عمل قرار بگیرد تا شاهد نارضایتی‌های مردمی نباشیم.

مرتضوی در خصوص تسهیلات ازدواج و فرزندآوری نیز گفت: آسیب‌هایی که در این خصوص وجود دارد همچنین شفافیت، هوشمندی در انتقال و راهبری در قالب مکاتبه‌ای به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد اعلام شود. این موارد را به صورت حضوری نیز دنبال خواهم کرد تا به نتیجه برسیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 129 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 31 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.