زیپ نیوز حمایت از تولید ملی از الزامات اقتصاد مقاومتی است - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار زیپ نیوز، حجت الاسلام محمد جواد طلایی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه سرچهان با اشاره به ششم مرداد روز ملی کار آفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: اهمیت این مقوله برای پیشرفت همه جانبه و برون رفت از وضعیت کنونی ودست یابی به اقتصادی پویا و رفاه اجتماعی غیر قابل انکار است.

ریسک پذیری و تلاش بی وقفه منجر به کار آفرینی و پیشرفت کشور می‌شود

وی افزود: هر چند این مسیر راهی پرپیچ و خمی است که جز با تلاش‌های بی وقفه و ریسک پذیری بالا حل نخواهد شد، اما این همان راهی است که به می‌شود.

امام جمعه سرچهان خاطرنشان ساخت: بدون تردید این فعالیت‌ها علاوه بر کارآفرینی باعث ارزش آفرینی، شاد زیستی، خلاقیت و نوآوری، توسعه فرهنگ کار و تلاش و تقویت تولید ملی در کشور شده و همچنین زمینه لازم را برای دستیابی به رشد اقتصادی بالا و با ثبات، فراهم می‌آورد و موجب حل معضل بیکاری شده و در نهایت، راه را به سوی پیشرفت اقتصادی می‌گشاید.

حجت الاسلام طلایی بیان داشت: کارآفرینی علاوه بر این که از بُعد منافع ملی با ارزش است از بُعد تربیت فردی نیز بسیار مهم است، چرا که در فرایند خلاقیت و نوآوری استعداد درونی انسان‌ها به عنوان نیروی کارمفید کشف و این امر باعث تقویت سرمایه‌های انسانی با ارزش در کشور می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که در صورت توجه به آموزش‌های مهارتی و فنی در ساختارهای آموزشی و فرهنگی کشور، شاهد بهبود اقتصاد و افزایش تولید ناخالص ملی خواهیم بود، چرا که در این صورت نهادهای اقتصادی و تولید فعال شده، تقاضا برای نیروی انسانی متخصص افزایش و زمینه جذب دانش آموختگانِ حوزه مهارت در اشتغال کشور فراهم می‌شود.

نبود برنامه ریزی های اقتصادی و سیاسی عوامل اصلی بیکاری

خطیب جمعه سرچهان نبود برنامه ریزی‌های اقتصادی و سیاسی برای ایجاد زمینه‌های کسب و کار و تولید ملی از جمله عوامل بیکاری دانست و ابراز کرد: بومی ساختن تولید و علم، امکان به کارگیری نیروهای متخصص و دانش آموخته در زمینه‌های مهارتی و فنی را فراهم می‌سازد.

به گفته وی؛ ایجاد خلاقیت و نوآوری در فرآیند آموزشی و اصلاح روش‌های آموزشی و برنامه‌های درسی منجر به تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر می‌شود که از آنها می‌توان در بخش‌های گوناگون اقتصاد کشور به ویژه تولید داخلی استفاده کرد.

طلایی عنوان کرد: اهمیت کارآفرینی در اقتصاد مقاومتی به گونه‌ای است که اقتصاد مقاومتی را می‌توان از جنبه دیگر، اقتصاد کارآفرینی هم نامید، چرا که مردمی بودن، دانش‌بنیانی، مولد بودن، درون‌زایی و برون‌گرایی از جمله اصلی‌ترین ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی است که به طور کامل با موضوع کارآفرینی منطبق است.

او ادامه داد: ازسوی دیگر کارآفرینی به معنای خلاقیت در کار و ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی و تولیدی و خلق ارزش جدید با خطرپذیری درمنابع مالی، از عوامل رشد و شکوفایی اقتصادی است، زیرا کارآفرینی در یک جامعه و اقتصاد به معنای پویایی و بالندگی است.

لزوم بستر سازی مناسب برای در امان ماندن جوانان از بیکاری و آسیب‌های اجتماعی

رئیس شورای فرهنگ عمومی سرچهان بر لزوم فراهم سازی بستر اشتغال در جامعه برای مصون ماندن جوانان از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: جامعه‌ای که در بستر کارآفرینی حرکت می‌کند، جامعه‌ای زنده و پویا و فعال است و به سادگی می‌تواند همه مشکلات و فشارهای بیرونی و درونی را تحمل کرده و پشت سر بگذارد.

طلایی اضافه کرد: جامعه کارآفرین، از آستانه تحمل بسیار بالایی برخوردار است، زیرا خطرپذیری در آن بسیار بالا و در عین حال امری طبیعی و عادی تلقی می‌شود.

امام جمعه سرچهان گفت: اقتصاد مقاومتی بر پایه و اساس سرمایه معنوی افراد و جامعه استوار است وبخش خصوصی بدون شک برترین بستر، برای همراهی مردم به عنوان اصلی ترین ارکان مقاومت درجامعه، برای ضدضربه کردن اقتصاد در برابر تحریم هاست. وی یادآور شد: مقام معظم رهبری، در گذشته نسبت به بنیان و ارکان اقتصاد مقاومتی مطالب ارزنده‌ای را ایراد فرمودند و به دفعات روشنگری کردند، ایشان مدیریت مصرف، استفاده حداکثری از زمان و منابع و امکانات وحمایت از تولید ملی و کار آفرینی را از الزامات اقتصاد مقاومتی نامیدند.

استقرار اداره فنی و حرفه ای درسرچهان مطالبه عمومی است

خطیب جمعه سرچهان یکی از پایه‌های مهم کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه، آموزش مهارت دانست و بیان داشت: توانمند کردن جوانان می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

وی افزود: امروزه آموزش و مهارت آموزی در جامعه به عنوان یک واقعیت غیرقابل انکار تبدیل شده است که ضرورت توسعه آن باید بر اساس نیاز بازار کار، تهیه و تدوین و زیرساخت اصلی آن با ایجاد مراکز فنی و حرفه ای فراهم می‌شود.

حجت الاسلام طلایی تصریح کرد: متأسفانه شهرستان سرچهان فاقد مرکز و حتی آموزشگاه سیار فنی و حرفه ای است که این فقدان باعث تحمل هزینه‌های زیاد جوانان برای طی کردن آموزش‌های مختلف به شهرستان‌های دیگر می‌شود.

او تاکید کرد: یکی از مطالبات مردم استقرار اداره فنی حرفه ای درسرچهان است.

بسیاری از برکات کنگره عظیم اسلامی حج در اجتماع نماز جمعه وجود دارد

امام جمعه سرچهان در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهرستان با اشاره به پنجم ماه مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در سوره جمعه آیه ۹ قرآن کریم تاکید شده که ای کسانی که ایمان آورده‌اید! هنگامی که برای نماز روز جمعه اذان گفته می‌شود به سوی ذکر خدا بشتابید، و خرید و فروش را رها کنید که این برای شما بهتر است اگر می‌دانستید.

وی افزود: دراین آیه به یکی از مهمترین وظایف اسلامی که در تقویت پایه‌های ایمان تأثیر فوق العاده دارد و از یک نظر هدف اصلی سوره را تشکیل می‌دهد، یعنی نماز جمعه و بعضی از احکام آن می‌پردازد. نخست همه مسلمانان را مخاطب قرار داده و می‌فرماید: (ای کسانی که ایمان آورده‌اید، هنگامی که برای نماز روز جمعه اذان گفته می‌شود به سوی ذکر خدا (خطبه و نماز) بشتابید و خرید و فروش را رها کنید که این برای شما بهتر است، زیرا اگر می‌دانستید. بهترین دلیل بر اهمیت این فریضه بزرگ و بهترین دلیل بر اهمیت این فریضه بزرگ اسلامی قبل از هر چیز آیات همین سوره است که به همه مسلمانان و اهل ایمان دستور می‌دهد به محض شنیدن اذان جمعه به سوی آن بشتابند و هرگونه کسب وکار وبرنامه مزاحم را ترک گویند.

امام جمعه سرچهان با ذکر این نکته که نماز جمعه که حج مستمندان است، تاکید کرد: بسیاری از برکات کنگره عظیم اسلامی حج در اجتماع نماز جمعه وجود دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 238 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 22 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.