زیپ نیوز تهیه طرح روستاهای دارای بافت های باارزش برای۷ روستای استان زنجان - زیپ نیوز

به گزارش زیپ نیوز، رضا خواجه ای روز سه شنبه از اجرای فاز اول طرح بهسازی بافت با ارزش روستای قوزلو شهرستان ماهنشان خبر داد و گفت: تا کنون مبلغ ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی توسط بنیاد مسکن برای اجرای این طرح هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: فاز اول روستای بافت با ارزش قوزلو در حال اجرا است و در سال جاری نیز مبلغ ۸میلیارد ریال تخصیص اعتبار شده و اجرا خواهد شد.

خواجه ای به برخی مشکلات موجوددر این روستا اشاره کرد و گفت: متاسفانه عدم ساماندهی فاضلاب روستا مشکلاتی را در اجرای طرح مذکور به وجود آورده که امیدواریم توسط اداره آب و فاضلاب روستایی تامین اعتبار و اجرا گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی توسعه کالبدی روستاهای کشور با هدف حفاظت و احیای بافت کالبدی با ایده و راهکارهای نوین و صیانت از اصالت فرهنگی، تاریخی و کالبدی-فضایی روستاها، شناسایی، مطالعه، طراحی و اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش را در دستور کار قرار داده که در این راستا همکار ی دستگاه های مرتبط برای تامین زیر ساخت ها برای اجرای هر چه بهتر طرح از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

خواجه ای با تاکید بر اینکه، حفظ هویت فرهنگی و تاریخی روستا، رونق گردشگری و ایجاد درآمد پایدار در روستاها در احیا و بهسازی بافت با ارزش روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در روستاهایی که تحت‌عنوان بهسازی و احیای بافت باارزش مطرح شده ما شاهد هستیم که معماری بومی احیاء شده و ساخت و سازها در آن چهارچوب‌ها انجام می گیرد.

وی به تهیه طرح روستاهای دارای بافت های با ارزش به تعداد ۷ روستا در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: چهار روستای درسجین، قلعه، قوزلو و خورجهان (ماهنشان) تهیه طرح شده و روستای لار (زنجان) در دست تهیه طرح است.

خواجا ای افزود: روستاهای انجلین، جزیمق مصوب دفتر مرکزی بنیاد مسکن بوده و در صورت تامین اعتبار مطالعات مربوطه انجام خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 6 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.