زیپ نیوز تقویت غرور ملی وخودباوری مهمترین دستاوردترویج فرهنگ ایثار و شهادت - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار زیپ نیوز، سرهنگ غلامرضا کریمی ظهر پنج شنبه در یادواره شهدای مدرسه شاهد اراک اظهار داشت: یکی از مهمترین دستاوردهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تقویت غرور ملی نسل جوان و رساندن آنها به خودباوری است لذا باید به این مهم اهمیت داد و از روش‌های مختلف و البته مبتکرانه و همراه با خلاقیت استفاده کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: باور «ما می‌توانیم» در دفاع مقدس بزرگترین موفقیت‌ها را برای ملت ایران رقم زد و خلق حماسه‌های بزرگ با توکل بر خدا، تبعیت از ولایت و تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی رقم خورد و امروز فرهنگ مامی توانیم باید برای جوانان نهادینه شود.

وی با تأکید بر اینکه تبیین و تشریح واقعیت‌ها و حماسه‌های دفاع مقدس برای نوجوانان یک ضرورت است، گفت: آموزش و پرورش باید این مهم را پیوسته در دستور کار خود قرار دهد و اینجا اهمیت مسئله جهاد تبیین مشخص می‌شود و جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس، حقانیت ملت ایران را به اثبات می‌رساند.

کریمی با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف بیان کرد: علیرغم همه توطئه‌ها و فشارهای دشمنان استکباری و حامیان آنها به برکت مکتب اسلام ناب محمدی (ص) که حضرت امام (ره) آن را در کشور پایه گذاری کردند، انقلاب اسلامی در اوج اقتدار است و دشمن در همه ابعاد زمین گیر شده و حرفی در قبال انقلاب ندارد و در طول ۴۴ سال گذشته با خطای محاسباتی مواجه شده است.

وی، یکی از ابعاد جنگ ترکیبی دشمنان را جنگ شناختی دانست و افزود: مقام معظم رهبری راهکار خنثی کردن جنگ شناختی را جهاد تبیین عنوان کردند که این مهم باید جدی گرفته شود و در موضوعات مختلف افتخارات، اقدامات و دستاوردهای انقلاب برای جوانان و نوجوانان تبیین شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: جهاد یک فعالیت مستمر و البته مقدس و حضور میدانی در صحنه است و در طول انقلاب اسلامی هرکجا مفهوم جهاد مطرح شده و روحیه انقلابی، ایثارگری و ازخودگذشتگی در کنار آن آمده و موفقیت‌های بزرگی حاصل شده است و قطعاً راهبردهای دشمنان در جنگ شناختی با جهاد تبیین خنثی خواهد شد.

وی با بیان اینکه کنگره شهدای استان مرکزی یک جهاد تبیین بود و هزاران فعالیت تبیینی در ذیل کنگره انجام شد، گفت: ابتکارات زیادی به برکت جریان فرهنگی و مردمی کنگره شهدای استان انجام شد که امروز به عنوان الگو برای سایر استان‌ها مطرح است.

کریمی عنوان کرد: برگزاری یادواره‌ای شهدای یک مسجد، یک فرمانده، یک خاطره از مهمترین ابتکارات ستاد کنگره شهدای استان مرکزی بود که مقام معظم رهبری از آن استقبال کردند و در سال‌جاری با قوت و به شکل محله محوری در سطح استان برگزار خواهد شد.

تقویت غرور ملی وخودباوری مهمترین دستاوردترویج فرهنگ ایثار و شهادت

در پایان این برنامه دانش آموزان ضمن تجدید میثاق با شهدای گمنام از بخش‌های مختلف موزه دفاع مقدس استان بازدید کردند و راویان برجسته بخش‌هایی از نقش استان مرکزی در دفاع مقدس را تشریح و تبیین کردند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 154 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 27 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها