زیپ نیوز تسهیلات کشاورزی استان سمنان کاهش یافت/هدفگذاری رشد ۸.۵درصدی - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی در شورای برنامه‌ریزی که شامگاه شنبه در استانداری برگزار شد با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۱ دو اولویت بسیار مهم برای استان پیش بینی شده است، بیان داشت: اولویت اول پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهور به استان سمنان با ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات و پروژه‌های اقتصادی و اولویت دوم تحقق رشد ۸.۵ درصدی استان در حوزه‌های مختلف اعم از صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و … است.

وی با بیان اینکه رشد ۸.۵ درصدی استان سمنان با تاکید بر افزایش حوزه بهره‌وری به انجام خواهد رسید، افزود: با توجه به خشکسالی‌های ۱۶ ساله گذشته، استان با کمبود شدید منابع آبی روبروست و لذا می‌بایست در راستای بهره‌وری در حوزه کشاورزی اقدام لازم صورت گیرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه کمیته شناسایی اموال مازاد استان تشکیل و برخی اموال مازاد ادارات و دستگاه‌های اجرایی شناسایی شده‌اند، ابراز داشت: متأسفانه ۴۲ درصد از صادرات استان، خارج از مبادی صادراتی استان صورت می‌گیرد که مدیرکل گمرک استان باید نسبت به تشکیل بانک اطلاعاتی صادرکنندگان اقدام و آنان را تشویق تا صادرات خود را از مبادی استانی به انجام رساند.

هاشمی بیان داشت: پرداخت سهم تسهیلات در بخش کشاورزی در شش‌ماهه اول سال ۹۹ بالغ بر ۱۱.۲ درصد و این میزان در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ به ۶.۸ درصد کاهش یافته و این در حالی است که هنوز برخی از بانک‌های استان نسبت به پرداخت تسهیلات حوزه کشاورزی اقدام نکرده‌اند و لذا باید علت عدم پرداخت تسهیلات در این حوزه مشخص شود.

وی افزود: لازم است تا به نقش دانشگاه‌ها در جهت رشد اقتصادی استان توجه بیشتری صورت گیرد و در همین راستا پیشنهاد می‌شود تا از این پس در جلسات ستاد برنامه‌ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان از دو نفر از اساتید و صاحب نظران دانشگاه‌های استان دعوت به عمل آید.‌

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 248 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها