زیپ نیوز بیش از ۳۴۰۰ واحد مرکز توزیع و عرضه در اردبیل بازرسی شد - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار زیپ نیوز، هاشم علایی ظهر دوشنبه در بازدید از واحدهای تولیدی اردبیل اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری با همکاری شرکت بازرسی تأیید صلاحیت شده استان، تعداد ۳ هزار و ۴۳۶ واحد از مراکز توزیع و عرضه استان مورد بازرسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اطلاعات بازرسی‌های انجام شده در سامانه یکپارچه نظارت بر اجرای استاندارد، بارگذاری شده است، گفت: اداره کل استاندارد استان در راستای نظارت مستمر بر عرضه کنندگان کالاهای مشمول استاندارد اجباری، از ابتدای سال‌جاری و حتی در ایام تعطیلی، انجام بازرسی و نظارت بر اصناف را دنبال کرده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: در مجموع ۱۶۸ مورد کالای فاقد نشان استاندارد در زمینه‌های شیمیایی، غذایی و کشاورزی، مکانیک و فلزشناسی و برچسب انرژی طی بازرسی‌های به عمل آورده، مشاهده شده است.

علایی افزود: در این مدت ۵۹ نمونه از فرآورده‌های تولیدی سایر استان‌ها از سطح بازار و مراکز عرضه و فروش استان نمونه برداری و در آزمایشگاه‌های تائید صلاحیت شده، مورد آزمون قرار گرفته است که بررسی نتایج نمونه‌های آزمون شده حاکی از انطباق ۲۹ مورد و مغایرت ۱۴ مورد از آن‌ها با استانداردهای ملی بوده و۱۶ مورد نیز در مرحله انجام آزمون مربوطه است.

وی بیان کرد: هم استانی‌ها در صورت مشاهده موارد مغایر با استاندارد در بازار، می‌توانند موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ و یا با ارسال پیامک رایگان حاوی کد استاندارد درج شده در زیر علامت استاندارد به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اعتبار و اصالت کالا اطلاع حاصل کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 228 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 12 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها