زیپ نیوز برخورد قاطع با بدحجابی در مراسم عزاداری ماه محرم/ هیئات دقت کنند - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار زیپ نیوز، حجت‌الاسلام علیرضا آرامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گرمسار به میزبانی مصلای این شهر ضمن انتقاد شدید از برخی بی توجهی‌ها به حجاب در عزاداری امام حسین (ع) بیان کرد: بعضاً در فضای مجازی دیده می‌شود که عزاداری‌های مختلط یا با حضور بانوان بدحجاب برگزار می‌شود که نباید اینگونه باشد.

وی با بیان اینکه باید برای این پدیده‌ها خون گریه کرد، افزود: جریان فاطمه صغری (س) در کربلا را باید خواند و گریست چرا که یکی از مهمترین پیام‌های کربلا مقوله عفاف و حجاب است و لذا باید از خودمان بپرسیم که چطور باید کار به اینجا برسد؟ اگر مراقبت نکنیم، قدم به قدم وضعیت بدتر می‌شود.

امام جمعه گرمسار ضمن بیان اینکه همه در قبال حجاب و عفاف مسئول و موظف هستند، تاکید کرد: مسئولان، نیروی انتظامی هیئت‌های مذهبی، مردم و عزاداران و … همگی مسئول هستند تا شاهد اینگونه مسائل نباشیم.

آرامی با انتقاد از برخی عملکردها بیان کرد: برخی جهل دارند و فکر می‌کنند که این گونه عزاداری‌ها مشکلی ندارد و امام حسین (ع) هر نوع عزاداری را می‌پذیرد و حتی زنان کنار مردان سینه بزنند و سر خودشان را هم لخت کنند لذا اگر یک نفر اشتباه فکر می‌کند، نباید بگذاریم که مسیر را تغییر دهد و ارزش‌ها دچار برخی مسائل شود لذا خواستار برخورد قاطع با این موضوعات هستیم.

وی با اشاره به اینکه در میان روضه خوانان نیز تقوا نیاز است، گفت: روضه خوان‌ها باید روضه صحیح و از منابع معتبر بخوانند و هر جا هر کسی هر داستانی را نقل کرد، نباید بیان شود.

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه تقوا این است که مداحان ما روضه متقن و معتبر برای نسل امروز خوانده شود، بیان کرد: یکی دیگر از تأکیدات ما در ایام محرم این است که مردم نماز ظهر عاشورا را فراموش نکنند و هر چه باشکوه‌تر آن را برگزار کنند چرا که امام حسین (ع) جان خود را فدای اسلام کرد تا نماز برپا بماند.

آرامی با بیان اینکه امام حسین (ع) می‌توانست نماز را در خفا بخواند اما در میان معرکه آن را به جای آورد تا پیام خود را تا قیام قیامت به دنیا رهسپار کند، ابراز داشت: نماز جماعت و نماز اول وقت پیام بزرگ امام (ع) بود لذا امیدواریم که مردم این فریضه را مد نظر قرار دهند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 227 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 5 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.