زیپ نیوز بدرقه شقایق‌ها در تبریز/ پیچیدن عطر یاس در خیابان‌های شهر - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار زیپ نیوز، امروز سه شنبه تبریز بوی غربت داشت، غربت شش شهید که در گوشه‌ای از همین خاک، مادرانی، چشم به راهشان نشسته و پدرانی چشم بر در دوخته و در انتظار یک خبر هستند.

امروز تبریز عطر شهادت داشت، مادران منتظر نیز آمده بودند؛ شاید این غریب فرزند گمشده آنها باشد که بازگشته است. آمده بودند شاید بوی پاره تنشان را حس کنند و قلبشان اندکی آرام گیرد.

امروز همه آمده بودند، از پیر، جوان، زن و مرد همه برای خوشامدگویی آمده بودند.

زمانی که پیکرها را آوردند، اشک در چشمان همه جمع شد، حال دیگری داشتند، حالی که قابل وصف نبود؛ هرکس به نحوی خود را به این شهدا وصل کرده بود.

آنها اشک شوق وصل یار می‌ریختند، به‌ویژه مادران شهدا که به قول خودشان انگار پسر خودشان را دیده بودند.

امروز مزین بود به وفات بی‌بی فاطمه زهرا (س)، شهید بی‌مرز و مزار، با شنیدن نام اباعبدالله الحسین (ع) نیز حال آنها دگرگون‌تر شد، امروز تبریز کربلا بود، مگر می‌شود نام حسین (ع) را شنید و اشک از چشمانت جاری نشود.

مراسم بدرقه شقایق‌ها امروز از ساعت ۱۰ تا اذان ظهر از میدان شهدای تبریز تا میدان ساعت انجام شد، در این مراسم مسئولان استان، مسئولان نظامی و انتظامی و مردم ولایت مدار و شهید پرور تبریز حضور داشتند و به ساحت مقدس این شهیدان ادای احترام کردند و پیکر پاک یکی از این شهدا در استانداری آذربایجان شرقی آرام گرفت.

بدرقه شقایق‌ها در تبریز/ پیچیدن عطر یاس در خیابان‌های شهر

مردم آذربایجان در دفاع از ولایت پیشگام بوده‌اند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در آئین تشییع پیکر شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: از اینکه شهر تبریز معطر به وجود و حضور شهدای گمنام شده است خداوند متعال را شکر می‌گوئیم، برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن و استکبار جهانی باید جهاد همه جانبه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های فعالیت‌های سیاسی حضرت زهرا (س) بصیرت و بصیرت‌افزایی ایشان بود، ادامه داد: امروز نیز همچون زمان حضرت زهرا (س) همه محبین و عاشقان حضرت باید روحیه ولایت‌پذیری و روحیه دفاع از ولایت را در خودشان تقویت کنند.

وی افزود: اسلامی که جهاد ندارد اسلام سکولار و آمریکایی و ذلیل است و هر کسی جهاد را ترک کند، گرفتار مصیبت می‌شود؛ همین شهدای گمنام مجاهدان فی السبیل الله هستند که حتی نخواستند نام و نشانی داشته باشند.

آل هاشم با اشاره بر اینکه کلمات شهید و شهدا ۷۲ بار در ۹ سوره از قرآن کریم تکرار شده‌اند، گفت: شهدا انسان‌های ارزشمندی هستند که برای جلب رضای محبوب از همه‌ی هستی و حق حیات خود از این دنیای فانی گذشتند و از نثار عزیزترین سرمایه خود در راه جانان دریغ نکردند و در این میان برخی هم ناشناخته و گمنام ماندند؛ گمنامی و گمنام ماندن در سیره، روش و منش اسلامی از فضیلت‌های بالا و خاصی برخوردار بوده است.

وی تاکید کرد: مقدم شهدا را گرامی می‌داریم و می‌گوئیم، شهدا قسم به خون پاکتان اجازه نمی‌دهیم دشمنان خون پاک شما را پایمال کنند، مگر مردم پایمال کرده‌اند؟ مگر خانواده شهدای مدافع حرم، دفاع مقدس و مدافعین امنیت مگر در مقابل افرادی که به اسلام، انقلاب اسلامی و ارکان نظام هجمه وارد می‌کنند، ساکت می‌نشینند؟

وی در پایان یادآور شد: همه‌ی ما وظیفه داریم، روش و سیره حضرت زهرا (س) را در دفاع از ولایت به خوبی عمل کنیم کما اینکه تاکنون هم عمل کرده‌ایم، مردم تبریز و آذربایجان تاکنون پیشگام بوده و امروز هم پیشگام هستند، مردان و زنان آذربایجان اجازه‌ی تحرکات دشمنان را نخواهند داد و به وصیت شهدا عمل خواهد کرد.

بدرقه شقایق‌ها در تبریز/ پیچیدن عطر یاس در خیابان‌های شهر

شهدا مدافعین انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن هستند

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: شهدا مدافعین انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن هستند و خدا را شاکریم امروز مردم شریف، ولایت مدار و شهید پرور تبریز و مردم قهرمان آذربایجان شرقی در روز شهادت فاطمه زهرا (س) دخت نبی اکرم (ص) که شهیده بی مزار و بی‌مرز پس از سال‌های سال به ظاهر گمنام اما نامدار و پیام آور به شهر ما آمده و مجدداً روح ایمان و عشق به اهل بیت (س) را یادآوری کنند.

عابدین خرّم ادامه داد: شهدا سه هدف والا داشتند؛ رضای خدا و دفاع از دین خدا، دفاع از ولایت و مبانی ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی و هستی ملت بزرگ ایران و مرزهای عقیدتی و سیاسی مهین و امت اسلامی از جمله آنها است.

وی افزود: شهدا از مرزهای عقیدتی اسلام دفاع کردند، استکبار جهانی در مقابل اهداف شهدا و راه شهدا چه قدر منفعل و در حال عقب نشینی، تسلیم و تعظیم در مقابل اراده ملت اسلامی و جهان اسلام است که این مهم به برکت خون شهدا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شهدا فقط برای اعتلای دین خدا و دفاع از ولایت جنگیدند و نشان دادند راه انبیا و اولیا الهی همچنان ادامه دارد و پرچم آنها باید در عالم اسلام برافراشته شود.

خرّم یادآور شد: مردم شریف تبریز امروز این شهدا را تشییع کردند، شهدایی عزیزی که در استانداری آذربایجان شرقی منزل یافتند، بر اعمال و رفتار ما حاضر و ناظر هستند و هرکس وارد مجموعه استانداری می‌شود، برای نوکری مردم و خانواده شهدا، باید با آنها عهد و پیمان ببندند؛ بنابراین امروز با شهدا میثاق، عهد و پیمان می‌بندیم که لحظه‌ای از راه آنها غفلت نمی‌کنیم.

وی گفت: همانگونه که این ایام منور به روزهای شهادت شهید سپهبد حاح قاسم سلیمانی است، روح انسان‌های آزاده جهان اسلام و جهان بشریت به خروش در می‌آید و شور و شعور الهی را زنده می‌کند.

وی اضافه کرد: عهد و پیمان می‌بندیم راه ولی امر و رهنمودهای ایشان به فضل الهی روی زمین نماند، امیدواریم با قلب خود با شهدا پیمان ببندیم و تا آخرین قطره خون راه ولایت، امامت و اسلام را ادامه دهیم و فدا شویم.

بدرقه شقایق‌ها در تبریز/ پیچیدن عطر یاس در خیابان‌های شهر

بنابه اعلام امیر دریادار دوم رضا عباسی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، پیکر مطهر یک شهید گمنام در محوطه استانداری آذربایجان‌شرقی و یک شهید گمنام دیگر نیز در پارک مفاخر تبریز به خاک سپرده می‌شود.

همچنین پیکر دو شهید گمنام دیگر در شهرستان‌های ورزقان و ملکان تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

همچنین روز چهارشنبه، نیز مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر و منور سه تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در شرکت تراکتورسازی، پالایشگاه نفت تبریز و دانشگاه فرهنگیان علامه امینی واحد برادران برگزار می‌شود. روز دوشنبه ۱۲ دی‌ماه نیز مراسم تشییع و تدفین یک شهید گمنام در شرکت پتروشیمی تبریز انجام می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 193 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 27 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها