زیپ نیوز افزایش حقوق کارگران باعث افزایش قیمت لوازم خانگی شد - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار زیپ نیوز، عزیزالله افضلی ظهر یکشنبه در جلسه تجمیعی ستاد تنظیم بازار استان قزوین که در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: با افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران از ابتدای سال شاهد رشد ۱۵ تا ۲۵ درصدی قیمت لوازم خانگی در استان قزوین بوده‌ایم.

وی افزود: این افزایش قیمت باعث کاهش تقاضا و رکود در بازار شده و حتی فروش برخی لوازم خانگی تا ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با بیان اینکه کاهش تقاضا و رکود در بازار نتیجه‌ای جز قسطی کردن کالا به دنبال نداشته است، عنوان کرد: ممنوعیت واردات لوازم خانگی با هدف حمایت از تولید داخل باعث افزایش بی‌رویه قیمت محصولات داخلی و کاهش کیفیت شده است.

وی دلیل افزایش قیمت دفتر در آستانه سال تحصیلی را افرایش ۴۶ درصدی کاغذ دانسته و عنوان کرد: متأسفانه تولید کنندگان این محصول به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند.

افضلی ادامه داد: افزایش هزینه‌های تولید روغن باعث درخواست افزایش قیمت این محصول از سوی تولید کنندگان شد و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز با افزایش ۲۵ درصد قیمت این محصول موافقت کرده است.

وی در پایان بیان کرد: قیمت لوازم یدکی نیز به دلیل افزایش قیمت دستمزدها حدود ۱۰ درصد افزایش داشته و حتی در برخی از این کالاها رکود نیز ایجاد شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 217 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 11 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها