زیپ نیوز ۸ روستای هرمزگان متحمل بیشترین خسارت زلزله شدند - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری ZipNews، محمدحسن قوسیان مقدم روز سه شنبه درخصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده استان هرمزگان گفت: پس از ارزیابی میدانی ۶۱ روستا و ارزیابی تلفنی ۷۶ روستا از طریق خانه‌های هلال و دهیاران، مشخص شد که بیشترین تخریب در هشت روستای «گیشان غربی»، «آب شیرین»، «ذرتو بالا و پایین»، «رودشور»، «گوهره»، «چلو» و «چاه کل» صورت گرفته است.

وی افزود: در بخش فین، روستای سرزه و روستای رضوان بیشتر شاهد ترک خوردگی در منازل هستیم و آسیب‌ها از سایر مناطق کم‌تر بوده است اما با این وجود در تمامی مناطق متاثر از زمین لرزه تمامی اقلام زیستی، امدادی و بهداشتی توزیع شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: آماده سازی ورزشگاه خلیج فارس در شهر بندرعباس با برپایی ۳۰۰ دستگاه چادر یکی دیگر از اقداماتی بود که در همان لحظات اولیه پس از وقوع زمین لرزه صورت گرفت. آن دسته از شهروندانی که قصد داشتند در نزدیکی منازل خود و در محل‌های ایمن ساکن شوند، نیز مورد حمایت قرار گرفتند و اقلام مختلف نیز در میان آنها توزیع شد.

قوسیان مقدم تصریح کرد: تا ظهر امروز (سه شنبه) ۲۸۴۷ دستگاه چادر نیز در میان زلزله زدگان توزیع شده و حمایت‌ها و کمک‌ها تا پایان برطرف شدن آلام شهروندان هرمزگانی ادامه خواهد داشت و از تمامی ظرفیت‌ها در این راستا استفاده خواهد شد.

زمین لرزه‌ای به بزرگای ۶.۴ ریشتر ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه بخش‌های استان هرمزگان را به لرزه در آورد و تا کنون یک فوتی و ۱۰۴ مصدوم برجای گذاشته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 261 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 16 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها