زیپ نیوز ۵۰۰۰ واحد بندرامام نیاز به بازسازی دارد/ مشکل راه دسترسی دراندیکا - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جنتی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای بازسازی بندرامام در زمینه بافت‌های در معرض خطر باید تعدادی از واحدها تخریب و بازسازی می‌شد؛ با این وضعیتی که در حال حاضر در بندر امام وجود دارد، باید پنج هزار واحد بازسازی شود.

وی افزود: برخی واحدها باید تخریب شوند ولی برای درجاسازی در برخی مناطق زمین به اندازه کافی نبود، بنابراین برای جابجایی دو هزار واحد مسکونی از مسکن و شهرسازی زمین گرفتیم.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به اینکه تاکنون عملیات اجرایی یک هزار واحد مسکونی از طرح درجاسازی و طرح جابجایی شروع شده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که سایت‌های جدید مسکن (دو هزار واحد) را تا خرداد ماه سال آینده تحویل دهیم.

جنتی با اشاره به پرداخت تسهیلات ۱۳۰ میلیون تومانی و کمک بلاعوض ۵۵ میلیون تومانی برای ساخت و ساز این واحدها در بندرامام عنوان کرد: عملیات اجرایی ساخت یک هزار واحد شروع و مابقی هم به صورت تدریجی انجام می‌شود؛ برای شبکه فاضلاب این واحدها نیز اقدامات لازم را خودمان انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومانی برای بهبود زیرساخت‌های بندرامام در نظر گرفته شده است، بیان کرد: مراحل ساخت هر واحد مسکونی توسط یک ناظر نظام مهندسی نظارت و هزینه‌های مربوط به اخذ پروانه و نظارت را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان یادآور شد: در خصوص بندر امام، بنیاد بتن برای تأمین میلگرد، آجر، بلوک و دیگر مصالح ساختمانی با قیمت مناسب اقدام و به مردم تحویل می‌دهد؛ همچنین برای تهیه مصالح ساختمانی، بکارگیری مهندسان، ناظران و کارگران از نیروهای بومی استفاده می‌کنیم.

تصویب کمک‌های بازسازی اندیکا

جنتی در خصوص اقدامات انجام شده برای اندیکا گفت: در مرحله اول ارزیابی و گزارش‌های مربوطه را به مدیریت بحران کشور و استانداری خوزستان گزارش دادیم که در نهایت هیئت دولت هم اعتبارات مربوط به کمک‌رسانی را تصویب کرد.

وی با اعلام این خبر که در زلزله اندیکا، دو هزار و ۹۳۰ واحد مسکونی آسیب دیده و از این بین ۹۸۰ واحد تخریب شدند، ادامه داد: تاکنون برای ۵۰۰ واحد مسکونی پروانه ساختمانی اخذ شده، آواربرداری ۴۰۰ واحد به اتمام رسیده و عملیات اجرایی ۲۵۰ واحد نیز شروع شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان اظهار کرد: در بحث بازسازی واحدهای مسکونی سلیقه متقاضیان ملاک قرار گرفته ولی کیفیت و مقاومت در برابر زلزله را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مشخص می‌کند؛ البته برای بحث متراژ ساختمان میزان توانایی مالی مردم نیز ملاک است.

روستاهای اندیکا مشکل دسترسی دارند

جنتی با اشاره به پرداخت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی و کمک‌های بلاعوض ۶۰ میلیون تومانی تصریح کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی تلاش می‌شود تا آخر سال کار به اتمام برسد ولی متأسفانه اکثر روستاهای شهرستان اندیکا مشکل دسترسی راه دارند.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی راه روستایی سرشط را برعهده گرفتیم و برای بقیه روستاها نیز در صورت تأمین اعتبار کار آنها را انجام می‌دهیم ولی از دیگر دستگاه‌ها نیز انتظار داریم تا برای کمک به میدان بیایند.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان بیان کرد: مثلاً برای رسیدن به روستای کوموفه امکان انتقال مصالح ساختمانی نیست و انتظار داریم راه‌های دسترسی بهبود پیدا کند تا رسیدگی به روستاها سریع‌تر انجام شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 285 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 24 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها