زیپ نیوز ۲۵کیلومتر آزادراه پرحادثه سهم مازندران/ قفل وبست راه‌های پرترافیک - زیپ نیوز

خبرگزاری ZipNews، گروه استان‌ها: با آنکه بیش از دو هزار کیلومتر آزادراه وبزرگراه در کشور ساخته شده است اما سهم مازندران از شبکه آزادراه تاکنون فقط ۲۵ کیلومتر ناقص و پرمشکل است.

قطعه چهارم آزادراه تهران شمال در مازندران و چالوس واقع شده است و از آزادراه پرحاشیه در سرما و گرما برای مازندران دردسرساز است، در پاییز و زمستان با اندک باران و سیلاب، مسیر ۲۵ کیلومتری برای تردد بسته می‌شود و در دیگر فصل‌ها هم رانش و ریزش قصه پرغصه اهالی حاشیه نشین به شمار می‌رود.

تسهیل در رفت آمد و گره گشایی از ترافیک، کاهش استهلاک و صرفه جویی در مصرف سوخت از جمله فلسفه ایجاد شبکه آزادراه و بزرگراهی است اما ترافیک سنگین و چندده کیلومتری آزادراه تهران شمال، و قفل وبست آن در تعطیلات پایان هفته، مردم مازندران را از داشتن چنین آزادراهی که به قیف ترافیک تبدیل می‌شود، پیشمان کرده است.

سهم اندک مازندران از پروژه‌های آزادراهی و بزرگراهی در حالی است که ۱۰ درصد تردد کشور در راه‌های مازندران صورت می‌گیرد و این استان پرترافیک و تردد چشم به طرح‌های دولت برای توسعه طرح‌های آزادراهی دوخته است.

حاشیه نشینان خانه نشین از قفل وبست راه‌های پرترافیک

محمد پاشا از اهالی مازندران و ساکن در حاشیه آزادراه مرزن آباد – چالوس با تاکید بر تسریع در تکمیل قطعات مختلف آزادراه تهران شمال گفت: در حال حاضر به دلیل ناتمام ماندن این پروژه و وجود گلوگاه‌های ترافیکی، تردد در محور مرزن آباد – چالوس در روزهای تعطیل سخت و طاقت فرساست.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ترافیک چندده کیلومتری و راهبندان مسیر چالوس – مرزن آباد اظهار داشت: ترافیک سنگین سبب شده تا اهالی و حاشیه نشینان در تعطیلات در خانه‌ها حبس شوند، از این رو از دولت و مسئولان ملی درخواست داریم تا تدبیر لازم برای حل مشکلات راه‌های مازندران و توسعه زیرساخت‌ها داشته باشد.

۲۵ کیلومتر آزادراه پرحادثه سهم مازندران از پاستورنشینان

هرچند از سال‌ها قبل طرح آزادراه ساری – قائمشهر بو بعدها آزادراه غرب مازندران روی میز دولت‌ها قرار گرفت اما این پروژه‌ها همچنان در دست مطالعه یا تملک مسیرها هستند.

آزادراه ساری – قائمشهر به طول ۴۴ کیلومتر قرار است احداث شود و غرب را به شرق استان پیوند دهد، مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه این آزادراه بخشی از آزادراه سراسری غرب به شرق استان به شمار می‌رود، افزود: این طرح در دو باند رفت و برگشت و هر یک با سه خط احداث می‌شود.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از مسیر اجرای آزادراه ساری – قائمشهر تملک شده است، افزود: با ساخت این آزادراه بخشی از مشکلات ترافیکی در شهرهای مرکزی استان از جمله ساری و قائمشهر حل می‌شود.

ساخت این آزادراه بخشی از مشکلات ترافیکی در شهرهای مرکزی استان از جمله ساری و قائمشهر حل می‌شود

وی با اظهار اینکه این آزادراه تا پلیس راه میاندرود ادامه می‌یابد، اظهار امیدواری کرد که با همت دولت جدید روند اجرایی آن آغاز شود.

آزادراه غرب مازندران و آزادراه امیرآباد – بندر فریدونکنار نیز از دیگر طرح‌ها و نسخه‌های طراحی شده برای افزایش سهم مازندران از طرح‌های آزادراهی است. سید شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش تولید با بیان اینکه پروژه آزادراه غرب مازندران به طول ۷۵ کیلومتر مصوب شده است، افزود: برای اجرای این پروژه مجوز کمیسیون ماده ۲۳ گرفته شده است.

آزادراه غرب مازندران روی میز مجلس

وی در گفتگو با خبرنگار مهر اعتبار مورد نیاز برای ساخت آزادراه چالوس تا رامسر را ۱۵ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این پروژه با تشکیل کنسرسیومی از هفت بانک، دولت و پیمانکار اجرایی می‌شود.

۲۵ کیلومتر آزادراه پرحادثه سهم مازندران از پاستورنشینان

وی با اظهار اینکه در ساخت آزادراه غرب مازندران به جاذبه‌های توریستی توجه ویژه می‌شود، گفت: مطالعات این پروژه در دست اقدام است.

حسینی مسیر جاده گاز را از جمله پیشنهادات برای ساخت آزادراه غرب مازندران بیان کرد و گفت: در صورت موافقت، این مسیر نیاز به تملک اراضی ندارد.

وی درباره مسیر اجرایی پروژه گفت: اگر این آزادراه در مسیر جاده گاز اجرایی شود، هزینه اجرایی آن کاهش می‌یابد زیرا نیاز به تملک مسیر نیست و تفاهمنامه کنسرسیوم ساخت آزادراه به تصویب دولت می‌رسد.

ساخت آزادراه‌های متعدد طی ادوار و دولت‌های مختلف روی میز قرار گرفته بود و تاکنون مردم مازندران نشانه‌هایی از اجرایی این طرح‌ها را در حوزه سرزمینی استان مشاهده نکردند. آزادراه ساحلی و کنارگذر چهار شهر غربی مازندران که در دولت‌های نهم و دهم مطرح شده بود نیز همچنان روی کاغذ مانده است و مردم استان از دولت تقاضا دارند تا با تکمیل و اجرای پروژه‌های زیرساختی راه، گلوگاه‌های ترافیکی استان را رفع کنند.

بیش از ۱۰ هزار کیلومتر راه در مازندران وجود دارد و این راه‌ها متناسب با حجم تردد و شمار زیاد مسافران نیست و توسعه شبکه بزرگراهی و آزادراهی مطالبه خزرنشینان از دولت جدید است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 276 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 15 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها