زیپ نیوز یکی از عاملان قطع درختان جنگلی در دزفول دستگیر شد - زیپ نیوز

مجتبی سپهرفر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شامگاه سه شنبه در پی گزارشات پی در پی مردمی در خصوص حضور مکرر افرادی در جنگل‌های زاویه حمودی و قطع درختان جنگلی این منطقه، مأموران یگان حفاظت اداره پارک ملی دز به جنگل‌های زاویه اعزام شدند.

وی افزود: مأموران پارک ملی دز بعد از شناسایی منطقه مورد نظر، در زمینه دستگیری متخلفان وارد عمل شده که این عملیات به درگیری مسلحانه با خاطیان و در نهایت به دستگیری یکی از عوامل مسلح قطع این درختان منجر شد.

رئیس اداره پارک ملی دز یادآور شد: جنگل‌های زاویه شهرستان دزفول بخشی از مناطق تحت مدیریت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری هستند اما با این وجود یگان اداره پارک ملی دز با وجود تمام مشکلات و کمبودها در زمینه نیروی محیط بان و از سویی وسعت ۲۳ هزار هکتاری مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست، به دلیل گزارشات مکرر مردمی و از سویی با توجه به اینکه جنگل‌های زاویه‌ها می‌توانند در آینده مکانی امن در جهت حفظ و تکثیر گونه در معرض انقراض گوزن زرد ایرانی باشند، وارد عمل شد و آرامش را به جنگل‌های زاویه بازگرداند.

به گزارش خبرنگار مهر، پارک ملی دز زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری به ویژه گوزن زرد ایرانی است که در ۱۵۰ کیلومتر از مسیر رودخانه دز امتداد دارد و از آن به عنوان تنها باقی‌مانده جنگل‌های گرمسیری جهان نام برده می‌شود.

پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز رویشگاه جنگلی نیمه گرمسیری حاشیه رودخانه دز از جمله زیستگاه‌های ارزشمند پرندگان بوده که دارای میکروتالاب‌های منحصر به فرد و زیستگاه غنی انواع آبزیان و پرندگان است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 291 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 15 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها