زیپ نیوز یمن اعدام اسرا توسط نیروهای سعودی را جنایت جنگی خواند - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری ZipNews به نقل از سبانت، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن که در صنعا، پاییتخت این کشور مستقر است، روز دوشنبه به اعدام ۱۰ اسیر ارتش یمن به دست نیروهای مورد حمایت عربستان واکنش نشان داد.

وزارت خارجه یمن اقدام اخیر نیروهای دولت مستعفی یمن علیه اسرای این کشور و انداختن پیکر آن‌ها به دریا را جنایت جنگی توصیف کرد و گفت: این اقدام «شنیع» نقض واضح تمامی قوانین بین‌المللی و انسانی به خصوص توافق ژنو در خصوص رفتار با اسرای جنگی است.

به گفته وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن، ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی- اماراتی و مزدوران از ابتدای تجاوز در ۲۶ مارس ۲۰۱۵ شنیع‌ترین جنایت‌ها را در حق اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی از جمله اعدام، شکنجه، مثله کردن، پوست کندن و زندانی کردن در بدترین شرایط را انجام داده است.

وزارت خارجه یمن در ادامه از جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل و تمامی گروههای حقوق بشری خواسته است تا با شکستن سکوت، این جنایت نیروهای مورد حمایت عربستان سعودی را محکوم کنند.

یک روز پیش از این نیز، رئیس کمیته ملی امور اسرای یمنی از یادداشت اعتراض آمیز به کمیساریای عالی حقوق بشر، سازمان ملل متحد، نماینده این سازمان در امور یمن و صلیب سرخ جهانی درباره اعدام ۱۰ اسیر یمنی توسط مزدوران ائتلاف سعودی خبر داد.

«عبدالقادر مرتضی» در گفتگو با شبکه خبری المسیره با بیان اینکه این جنایت و دیگر جنایات ائتلاف سعودی با مرور زمان فراموش نخواهد شد، بر اقدام برای پیگرد عاملان این نوع جنایات تاکید کرد.

وی همچنین افزود: جنایت اعدام این ۱۰ اسیر توسط مزدوران روز گذشته و تنها یک روز پس از اظهارات سرکرده گروه القاعده در یمن مبنی بر اعتراف به همدستی و مشارکت با ائتلاف سعودی در بسیاری از جبهه‌های نبرد صورت می‌گیرد.

این مقام یمنی در عین حال هویت ۱۰ اسیر یمنی مذکور را فاش و اعلام کرد که ۵ تن از آنها از استان الحدیده، ۴ اسیر از استان حجه و یک اسیر نیز از استان المحویت بودند.

وی در عین حال افزود: ما درباره جنایتکاران، آمران و برخی عاملان این جنایت اطلاعات دقیقی داریم و تمام جزئیات را در پرونده این موضوع ثبت کرده‌ایم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 304 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 16 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.