زیپ نیوز کمیته صیانت از حقوق مردم در ستاد حقوق بشر تشکیل می‌شود - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم غریب آبادی عصر پنج شنبه در نشست هم اندیشی روسای دادگستری ها و دادستانی گلستان در گرگان اظهارکرد: در ستاد حقوق بشر در کنار پیگیری وضعیت حقوق بشر در کشورهای مدعی، برنامه هایی برای آشنایی مردم با حقوق و تکالیف خودشان داریم و تلاش می کنیم با همکاری دستگاه های اجرایی حقوق مردم بیشتر مورد حمایت قرار گیرد و ارتقا پیدا کند.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر افزود: کمیته صیانت از حقوق مردم از بهمن ماه تشکیل می شود و در قالب این کمیته با دستگاه های اجرایی به گونه ای برنامه ریزی خواهیم کرد که فرآیندهای مخل حقوق مردم شناسایی و برای رفع آنها گام برداریم.

وی در ادامه گفت: متاسفانه در حوزه بین الملل برای رساندن ندای مظلومیت مردم ایران در حوزه نقض حقوق شان از سوی کشورهای مدعی حقوق بشر کم کار شده است و ما در قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر تلاش های جدی خود را بر ورود به دو حوزه قربانیان ترور و تحریم متمرکز کرده ایم.

غریب آبادی اضافه کرد: بیش از ۱۷ هزار قربانی تروریسم در کشور داریم و هنوز نتوانسته ایم صدای آنها را به گوش جهانیان برسانیم.

وی ادامه داد: هم اکنون برای برخی قربانیان ترور و تحریم ها در محاکم داخلی پرونده های حقوقی تشکیل داده ایم که تعدادی از این پرونده ها مانند ترور شهدای هسته ای و کودکان پروانه ای به رای رسیده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 255 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 13 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها