زیپ نیوز پمپئو برای کشیدن «ماشه»، اوباما را شاهد گرفت - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که این روزها به خاطر تهدید ایران با مکانیسم ماشه، با انتقاد اتحادیه اروپا و حتی «جان بولتون» مشاور سابق کاخ سفید مواجه است؛ می‌گوید اینها حرف‌های او نیست که بخواهد از بابتش حساب پس بدهد!

وی در توجیه این ادعا افزود: باز هم اشتباه برداشت کردید. آنچه درباره «اسنپ بک» گفته شد؛ حرف‌های من نیست؛ بلکه برای باراک اوباما است. او به درستی خطاب به کنگره گفت که آمریکا هر زمان که بخواهد، می‌تواند تحریم‌ها علیه ایران را برگرداند و هیچ کشوری هم نمی‌تواند مانع شود. این قضیه اکنون نیز صادق است. منتظر اصلاح (اشتباهتان) هستم.

در واقع، مخاطب اصلی توئیت پمپئو، شبکه خبری «راشاتودی» روسیه است که ادعاهای وزیر خارجه آمریکا درباره توسل به مکانیسم ماشه را به باد انتقاد گرفته بود.

البته، پاسخ پمپئو باز هم قانع کننده نیست چرا که اظهارات اوباما مربوط به دوره‌ای است که آمریکا هنوز عضوی از برجام بود و می‌توانست به بهانه حق مشارکت در توافق هسته‌ای، به مکانیسم ماشه استناد کند.

در حال حاضر نیز، حرف چین، روسیه و اتحادیه اروپا این است که واشنگتن به دلیل خروج از برجام، دیگر حق استفاده از مکانیسم ماشه را ندارد؛ اما ظاهراً دولت ترامپ به خود برتربینی عادت دارد و حاضر به قبول واقعیت نیست.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 286 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 10 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها