زیپ نیوز پر کشیدن شهید سیاح طاهری کمر فرهنگی آبادان را شکست - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ملک نیا عصر پنجشنبه در سالگرد بزرگداشت شهید سعید سیاح طاهری که در گلزار شهدای آبادان برگزار شد، اظهار کرد: چهره حاج سعید آرشیو زندگی او است و مانند این است که دارد تعریف می‌کند.

وی افزود: وقتی حاج سعید رخت بست و رفت سوریه شهید شد، کمر فرهنگی آبادان شکست.

هم رزم شهید طاهری ادامه داد: سال ۱۳۶۱ نامه‌ای از تهران آمد که منافقان قصد دارند به آبادان بیاید و آیت‌الله جمی را ترور کنند و اولین آشنایی‌ام با شهید سیاح طاهری در همین سال بود.

ملک نیا بیان کرد: داخل خانه همسایگان نیز محافظان را مستقر کردیم و یک شب ساعت ۲:۳۰ از پست‌ها سرکشی کردم و خوابیدم و بسیج نیروهای ما را خلع سلاح کرد و شهید سیاح طاهری من را خواست و گفت «از شما تعاریف زیادی کردند و اولین بار چهره نورانی ایشان را در مدرسه ادب دیدم و گفتم تا ساعت ۳ بامداد بیدار بودم»؛ مرا در آغوش گرفت بوسید.

وی عنوان کرد: از شجاعت شهید سیاح طاهری هر چه بگویم کم گفتم؛ این مرد بزرگ وقتی رفت کمر همه ما را شکست.

هم رزم شهید سیاح طاهری اظهار کرد: او راه خودش را انتخاب کرده بود و کسی نمی‌تواند او را در این راه متوقف کند.

ملک نیا گفت: وقتی ایشان مسؤلیت موزه جنگ خرمشهر را بر عهده داشت هر هنرمندی که وارد شهر می‌شد ابتدا وی را به موزه جنگ می‌برد.

وی یادآور شد: آخرین بار که او را دیدم، ۶ ماه قبل از شهادتش بود؛ ۴ شهید را می‌خواستند در دانشکده نفت خاکسپاری کنند و تا من را دید بنده را در آغوش گرفت.

هم رزم شهید سیاح طاهری ادامه داد: خالصانه می‌گویم برای دو برادر شهیدم به اندازه شهید سیاح طاهری گریه نکردم؛ یک وزنه‌ای برای شهر بود ولی مسؤولان توجه نکردند.

ملک نیا بیان کرد: ۴۰ سال با او رفت و آمد داشتم و او به فکر شهر و مردم بود و خالصانه برای خداوند فعالیت می‌کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید سیاح طاهری (۱۸ اسفند ۱۳۳۶ در آبادان – ۲۳ دی ماه ۱۳۹۴ در سوریه) از فرماندهان جنگ ایران و عراق و فعال فرهنگی و اجتماعی بود که در سن ۵۸ سالگی عازم سوریه شد و در منطقه خان طومان در نزدیکی شهر حلب به شهادت رسید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 246 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 13 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها