زیپ نیوز پرونده پرتاب ماهواره نظامی ایران را به شورای امنیت ارجاع می دهیم! - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، «مورگان اورتگاس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی مدعی شد که واشنگتن پرونده پرتاب ماهواره نظامی «نور» توسط ایران را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع خواهد داد.

وی در مصاحبه ای با بی‌بی‌سی ادعا کرد که «از نظر آمریکا، پرتاب این ماهواره ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است!»

در همین ارتباط، «رابرت لودویک»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که مقامات آمریکا برنامه‌های ایران را تحت نظر دارند.

به ادعای این مقام نظامی آمریکا، این کشور از نزدیک قابلیت‌های ایران در ارتباط با تکنولوژی پرتاب ماهواره را تحت نظر گرفته است.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی نور توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت که ایران باید بابت این اقدام خود پاسخگو باشد و مدعی شد که اقدام ایران ناقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بشمار می رود.

گفتنی است که ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح روز چهارشنبه (۳ اردیبهشت ماه) از ماهواره بر ۳ مرحله ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 249 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 11 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها