زیپ نیوز پاکستان: رفتارهای خصمانه و تنش‌آمیز هند تغییر نکرد - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری ZipNews به نقل از خبرگزاری آناتولی، «عاصم افتخار احمد» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز پنجشنبه در یک نشست خبری در اسلام‌آباد اعلام کرد: مسئولیت ایجاد فضای مناسب برای آغاز مذاکرات بر عهده هند است؛ اما تا کنون رفتارهای خصمانه و تنش‌آمیز دولت دهلی‌نو تغییری نکرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با اشاره به اینکه کشورش تلاش‌های خود را در تمام عرصه‌های بین‌المللی برای احقاق حق مردم جامو و کشمیر ادامه خواهد داد، افزود: از ابتدای امسال تاکنون حداقل ۱۵ کشمیری قربانی درگیری‌های جعلی و در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز حداقل ۲۱۰ کشمیری جان باختند.

«عاصم افتخار احمد» همچنین جامعه جهانی را به مؤاخذه کردن هند به دلیل نقض حقوق بشر در کشمیر فراخواند.

به گزارش آناتولی، پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار بریتانیا تاکنون ۳ جنگ در سال‌های ۱۹۴۷، ۱۹۶۵ و ۱۹۷۱ میان دو کشور بر سر مسئله کشمیر رخ داده و بیش از ۷۰ هزار نفر در این درگیری ها کشته شدند.

گروه‌های آزادی‌خواه کشمیر در سال ۱۹۸۹ مبارزه برای استقلال از هند و پیوستن به پاکستان را آغاز کردند.

هر از گاهی در خط کنترل منطقه آزاد کشمیر که در کنترل پاکستان قرار دارد و همچنین منطقه جامو و کشمیر که تحت حاکمیت هند است، درگیری میان نظامیان دو کشور روی می‌دهد. از سال ۲۰۰۳ تاکنون دو طرف یکدیگر را به نقض آتش‌بس در این منطقه متهم می‌کنند.

مقامات دهلی نو روز ۵ اوت ۲۰۱۹ ماده ۳۷۰ قانون اساسی این کشور که به منطقه جامو و کشمیر وضعیتی ویژه ارائه می‌کند را لغو کردند. طبق این قانون جدید جامو و کشمیر به جای ایالت بودن به یک سرزمین تبدیل شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 321 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 13 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها