زیپ نیوز «ویلموتس» از تیم مراکشی اخراج می‌شود/او درباره ایران صحبت نمی‌کند - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، مارک ویلموتس حدود دو ماه پیش بود که به عنوان سرمربی جدید تیم رجا کازابلانکا مراکش انتخاب شد و امید زیادی داشت بعد از یک تجربه ناموفق و بد در تیم ملی ایران، با این تیم مراکشی به موفقیت‌های زیادی دست یابد اما تنها بعد از گذشت پنج بازی با این تیم، در آستانه اخراج قرار گرفته است. آمار ویلموتس در این تیم دو برد، دو باخت و یک تساوی بوده است.

رسانه‌های بلژیکی گزارش داده‌اند که ویلموتس تاوان نتایج ضعیف خود به ویژه در سوپرکاپ آفریقا را می‌دهد؛ جایی که در دیدار فینال برابر الاهلی مصر در ضربات پنالتی قهرمانی را از دست داد. همچنین گزارش‌هایی از ایجاد تنش بین ویلموتس و بعضی از بازیکنان رجا رسانه‌ای شده است.

سایت hln بلژیک خبر داد ویلموتس در صورت اخراج از رجا، ۲۰۰ هزار دلار غرامت دریافت خواهد کرد و این موضوع یکی از مسائلی بود که اخراج او را سخت کرده بود.

«ویلموتس» از تیم مراکشی اخراج می‌شود/او درباره ایران صحبت نمی‌کند
معارفه ویلموتس در باشگاه رجا مراکش

سردبیر بلژیکی: ویلموتس درباره ایران صحبت نمی‌کند

خبرنگار مهر برای گرفتن اطلاعات بیشتر از شرایط ویلموتس در باشگاه مراکشی با «کریستوف فرانکن» خبرنگار و سردبیر بخش فوتبال نشریه dh بلژیک گفتگویی را انجام داد.

فرانکن خبر از قطع همکاری باشگاه رجا با ویلموتس را بعد از جلسه روز جمعه رسانه‌ای کرده بود؛ در حالی که بعضی از رسانه‌های مراکشی اعلام کرده بودند بازی امروز (یکشنبه) با تیم رباط در لیگ مراکش آخرین فرصت ویلموتس است.

این سردبیر بلژیکی در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص گفت: هیات مدیره باشگاه رجا مذاکرات با ویلموتس را برای پایان قرارداد او آغاز خواهد کرد. شاید او امروز مربیگری کند اما هیات مدیره روز جمعه موافقت کرد که ویلموتس را قبل از لیگ قهرمانان (آفریقا) اخراج کند.

فرانکن در پاسخ به این سئوال که «با این حساب آیا اخراج ویلموتس قطعی است؟» تصریح کرد: شاید او در بازی با رباط مربی باشد اما هیات مدیره تصمیم گرفت که همکاری با او را متوقف کند. آنها اکنون باید توافقی برای شکستن این قرارداد پیدا کنند.

وی همچنین درباره دلیل ناکامی ویلموتس در تیم‌های ملی ساحل عاج، ایران و باشگاه مراکشی تاکید کرد: فکر می‌کنم ویلموتس باید بازیکنان را به خوبی بشناسد تا مربی خوبی باشد. او قبل از رفتن به مراکش، چیز زیادی از رجا و لیگ مراکش نمی‌دانست. او دوست دارد روش بسیار حرفه‌ای خود را مانند بلژیک در باشگاه‌ها و تیم‌های جدید خود تطبیق بدهد اما غیر ممکن است به خاطر استعدادیابی کمتر، سازماندهی کمتر، ذهنیت متفاوت و…

«ویلموتس» از تیم مراکشی اخراج می‌شود/او درباره ایران صحبت نمی‌کند
کریستوف فرانکن

این سردبیر فوتبالی همچنین در پاسخ به این سئوال که «آیا ویلموتس درباره تیم ملی ایران و شکایتی که از وی در دادگاه عالی ورزش در جریان است صحبتی کرده است؟» گفت: ویلموتس درباره ایران صحبت نمی‌کند و وکیل او همچنان در این پرونده مشغول به کار است.

فرانکن در خصوص قراردادهای ویلموتس با تیم‌هایی چون ایران و رجا مراکش که بیشتر بر مبنای مسائل مالی و گرفتن غرامت بسته شده است و به نظر می‌رسد فکر و ذکر این مربی را به خود مشغول می‌کند، گفت: همسر ویلموتس حقوقدان است، بنابراین قراردادهای ویلموتس همیشه برای او بسیار قوی است.

واکنش‌های منفی در بلژیک و مطرح شدن نام سرمربی سابق تراکتور

به گزارش خبرنگار مهر، به نظر می‌رسد ویلموتس نه تنها در ایران بلکه حتی در بلژیک هم مربی محبوبی نیست. خبر اخراج او از باشگاه مراکشی بازتاب خوبی در بلژیک نداشته است؛ این موضوع به خوبی از نظراتی که در یکی از رسانه‌های این کشور منتشر شده، مشهود است.

در نظرات خبر سایت hln در مورد اخراج مارک ویلموتس می‌توانیم پیام‌های منفی زیادی درباره این مربی بخوانیم و جالب اینکه در میان این پیام‌ها نام «جورج لیکنز» سرمربی سابق تراکتور هم مطرح شده است؛ کسی که به دلیل نحوه کسب درآمد با ویلموتس مقایسه شده است.

شخصی به نام «الیزابت دیورت» نوشته است: «هرکسی با دو چشم خود می‌توانست ببیند که موفقیت شیاطین سرخ (تیم ملی بلژیک در زمان سرمربیگری ویلموتس) به خود بازیکنان بستگی دارد.»

«سرژ دی بی‌سر» درباره این مربی بلژیکی نوشته است: «فوتبالیست بزرگ اما به عنوان مربی هیچ مزیتی ندارد.»

«دنی جانسنز» کاربری است که شیوه کسب درآمد ویلموتس را سرزنش کرده است: «افرادی هستند که از مزد اخراج پولدار می‌شوند. «جورج لیکنز» (سرمربی سابق تیم تراکتور ایران) یکی از آنها بود، اما ویلموتس حتی بهتر عمل خواهد کرد.»

کاربری به نام «استیون والرایو» هم از کسانی که ویلموتس را جذب می‌کنند، انتقاد کرده است: «هرکسی که بخواهد این مرد را استخدام کند، چیزی در مورد فوتبال نمی‌داند. او بازیکن خوبی بود اما به عنوان مربی چیزی نیست.»

«کارل بلمنز» هم پای سرمربی سابق تراکتور را وسط کشیده است: «لیکنز دوم! اما لیکنز حتی بیشتر از یک مربی بود.

«پاتریک دویک» هم کاربری است که نوشته: «از مزد اخراج پولدار شوید.»

«کریستف لاپورت» ویلموتس را بدترین مربی تاریخ بلژیک نام برده است ولی در این میان دو کاربر هم از ویلموتس و عملکردش در بلژیک دفاع کرده‌اند.

«ویلموتس» از تیم مراکشی اخراج می‌شود/او درباره ایران صحبت نمی‌کند

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 310 views بار دسته بندی : ورزش تاريخ : 2 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها