زیپ نیوز واکنش مسکو به گزارش ضد ایرانی «وال استریت ژورنال» - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، «میخائیل اولیانوف» در واکنش به گزارش وال استریت ژورنال، در پیامی در توئیتر نوشت: اعتقاد بر این است که دیپلمات ها باید بزرگ فکر کنند. چه کسی به این موضوع اهمیت می دهد که ۲۰ سال قبل زمانیکه ایران با ابتکار عمل خود برخی آزمایش ها را متوقف کرد، در این کشور مواد رادیو اکتیو مشاهده شده؟ اگر برخی دیپلمات ها در شرایط حساس فعلی بیش از حد در گذشته متمرکز شوند آنگاه همه ما با مشکلات بزرگ مواجه می شویم.

وال استریت ژورنال به نقل از سه منبع دیپلماتیک مدعی شد که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به شواهد جدیدی از مواد هسته‌ای اعلام نشده از سوی ایران دست یافته اند که به طرح سوالات جدیدی درباره دامنه فعالیت‌های این کشور منجر خواهد شد.

ادعا می‌شود که نمونه‌های به دست آمده از دو سایت هسته‌ای که در پاییز از آنها بازدید شد؛ حاوی مواد رادیواکتیوی هستند که می‌تواند حاکی از فعالیت ایران در زمینه تسلیحات هسته‌ای باشد.

البته گفته می‌شود که اطلاعی از ماهیت دقیق مواد پیدا شده از سوی بازرسان آژانس، در دست نیست. آژانس هم هنوز گزارشی در این باره به شورای حکام نداده است.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که سال میلادی گذشته، ایران برای نشان دادن حسن نیت خود، دسترسی بازرسان آژانس به دو سایت هسته‌ای را فراهم کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 185 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.