زیپ نیوز واکنش دیپلمات روس به ادعاهای فرابرجامی غرب - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین، در پیامی توئیتری به ادعاهای فرابرجامی برخی کشورها که خواهان توافق هسته‌ای گسترده‌تر با ایران هستند؛ واکنش نشان داد.

این مقام روس در این باره گفت: برخی تحلیلگران حامی «توافق بهتر با ایران» هستند. اما آنها فراموش کرده‌اند که ایده‌آل‌گرایی، دشمن خوب بودن است. بازگشت (آمریکا) به توافق اولیه برجام به خودی خود، چالشی بزرگ است و هرگونه تلاش برای (به زعم آنها) تقویت توافق، مستلزم سال‌ها مذاکره است حال آنکه هیچ تضمینی هم وجود ندارد که نتیجه مثبتی در پی داشته باشد.

اظهارات اولیانوف در حالی بیان شد که پیشتر هایکو ماس وزیر خارجه آلمان مدعی شده بود ایران غیرقابل اعتماد است و به همین دلیل باید به دنبال توافق جامع‌تری با این کشور باشیم.

به ادعای وی، آلمان به جای توافق موجود که دیگر یک توافق کامل نیست به دنبال توافق هسته‌ای جامع و گسترده‌تر با ایران است.

ماس در ادامه ادعاهای خود گفته بود: شکلی از یک توافق هسته‌ای جامع (برجام پلاس) که دربر دارنده منافع ما نیز باشد مورد نیاز است.

وزیر خارجه آلمان در توضیح این ادعا افزود: ما انتظار روشنی داریم، هیچ سلاح هسته‌ای در کار نباشد و در عین حال برنامه موشکی بالستیکی که کل منطقه را تهدید می‌کند نیز وجود نداشته باشد. ایران همچنین باید در نقش منطقه‌ای خود تجدید نظر کند.

این در حالی است که تیم جو بایدن رئیس‌جمهور احتمالی آمریکا نیز به رغم ادعای بازگشت به برجام، از لزوم گنجاندن مسائل دیگر در این توافق سخن می‌گوید.

چندی پیش، بایدن گفته بود: به‌نظرم تعامل با ایران بسیار سخت خواهد بود. اما یک چیز را می‌دانم. ما به تنهایی نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. به همین دلیل است که باید بخشی از گروه بزرگ‌تری باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 204 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.